Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tollitransiidi eeskiri ähvardab eksporti

    Rahandusministeerium on koostöös tolliametiga valmis saanud tollitransiidi rakendamise eeskirja. Valitsus kinnitas eeskirja juba mais ja see ootab jõustumist 1. septembril. Kired aga alles löövad lõkkele.
    Eeskirja rakendumine võtab ekspedeerimisfirma kliendilt tiheda regulaarveo võimaluse või tõstab transporditeenuse hinda üle 30%.
    Seni on transiitkaup andnud ekspedeerijatele võimaluse vedada regulaarselt ka kohalike eksportööride kaupa. Tollitransiidi eeskirja 9. punkt kõlab aga järgmiselt: «Tollitransiitveol kasutatavasse tollitõkendiga kaitstud veokisse võib paigutada ainult seda kaupa, mille suhtes kohaldatakse tollitransiidi tolliprotseduuri.» Sellest võib välja lugeda, et transiitkauba ja eksportkauba vedamine ühes kaubaruumis pole lubatud.
    Scansped Eesti ekspedeeritava kauba mahust moodustab kohaliku eksportööri kaup vaid 10--15%. Kui eksportkaupa ei või enam välja vedada koos Eestit läbiva transiitkauabaga, vaid see peab ootama eksportkaubast omaette täiskoorma kogunemist, siis saab Scansped Eesti edaspidi näiteks Riiga Eesti firmade kaupa vedada vaid korra nädalas. Seni on kliendil võimalus oma kaupa Riiga saata iga päev.
    Regulaarsust on võimalik säilitada kõrge hinnaga. Kohalik eksportöör saab regulaarveoteenuse, kui ekspedeerija nõustub veokeid välja saatma osaliselt laadituna. Loomulikult tuleb selline veovahendite ebarentaabel kasutamine kinni maksta kliendil. Kasutades jällegi Scansped Eesti Riia marsruudi näidet, tähendab see, et seni iga päev toiminud transport Riiga oleks ka ülepäevase veosageduse säilitamisel 30% kallim.
    Tolliameti transiiditalituse juhataja Andres Valdna ütleb, et ekspedeerijad on eeskirjast valesti aru saanud. 12. augustil lubas Valdna, et nädal varem saadetud Eesti ekspedeerijate assotsiatsioo-ni märgukirjale vastatakse 1--1,5 nädala pärast kirjaga, kus selgitatakse eeskirjas vaidlusi tekitanud punkt. Ta väidab, et see punkt ei tekita ekspedeerijatele probleeme, kuid keeldub vaidlusalust eeskirja lõiku kohe lahti seletamast.
    Toll peab oma selgitustööd kiiremini tegema ja sellega varem alustama. Veelgi parem oleks, kui uute eeskirjade väljatöötamisse kaasataks ka ekspedeerijate esindajad. Praegu jääb ekspedeerijatel vaid loota, et nad võivad nädal enne eeskirja jõustumist tolliameti kirjast kergendatult lugeda, mida eeskiri tegelikult praktikas kaasa toob.
    Kui aga ekspedeerijate kartused eksport- ja transiitkauba koos vedamise keelamise kohta tõeks osutuvad, on ekspediitorid seatud kliendi ees ebameeldivasse olukorda. Neil tuleb selgitada, et juba nädala pärast pole enam võimalik osutada varem lubatud regulaarveoteenust või tuleb selle eest maksta kolmandiku võrra rohkem. Nii ootamatult tabanud muutused on eksportööridele ebameeldiv löök.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.