Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tollimaakler lahendab ootamatud probleemid

    Kasutatud autot välisriigist, näiteks Saksamaalt või Hollandist, osta võib esimesel hetkel lihtne tunduda. Sõida kohale, vali välja meelepärane auto, jõua müüjaga hinnas kokkuleppele, maksa raha autoomanikule pihu peale ja ongi kõik! Kas ikka tõesti?
    Auto ostmine ja selle koju toomine on tegelikult nagu tõkkejooks. Kui üks takistus on ületatud, ootab kolme sammu kaugusel uus takistus ja nii koduni välja.
    Mida siis teha, et takistustest pääseda?
    Soovitan teil ühendust võtta tollimaakleri staatust omava firmaga, kes on pädev nõustama teid tollialastes küsimustes, andma soovitusi ning tegema teie eest eeskirjadekohase tollivormistuse.
    Kasutatud mootorsõiduki importimisel on tolli-vormistuseks vaja esitada järgmised dokumendid:
    -- ostu-müügileping;
    -- registreerimistunnistus;
    -- omandiõigust tõendav dokument;
    -- mootorsõiduki tehniline pass;
    -- volitus omaniku poolt volitatud isikule;
    -- volitus tollimaakleri nimele, juhul kui maakler esitab tollivormistuse teie eest enda nimel.
    Kui sõiduk ületab oma käigul tollipiiri, peab olema:
    -- registreerimistunnistusel lähtemaa registreerimismärk;
    -- Eestis kehtiv liikluskindlustuspoliis.
    On oluline teada, et enne impordideklaratsiooni vormistamist peab sõiduk läbima tollieelse ülevaatuse auto registreerimiskeskuse büroos (ARK) ning tasuma kas sularahas või ülekandega mootorsõiduki impordimaksud:
    -- käibemaks;
    -- riigilõiv;
    -- aktsiisimaks.
    Mootorsõiduki importimisel võib rakendada esmase registreerimise protseduuri või tollitransiiti, millega suunatakse sõiduk terminaali.
    Kindlustuseta sõita ei tohi Johannes Pirita
    Pirita liikluskool Ükskõik missuguse autoga sõidate, peab teil olema liikluskindlustuse poliis. Kui sõidate autoga, mis ei kuulu teile, peab lisaks lihtkirjalikule volitusele olema ka autoomaniku nimele kindlustuspoliis.
    Liikluskindlustuse seadus ütleb, et liikluskindlustuse lepingut saab sõlmida kas auto omanik või auto kasutaja. Näiteks kui auto on pereisa nimel, võidakse autoregistris registreerimistunnistusele kirjutada ka pereema nimi. Mees on omanik, naine kasutaja või vastupidi. Neil võib olla üks ühine või ka mõlemal oma kindlustuspoliis. Kui nad oma autot lastele sõita annavad, peab lapsel olema volitus ja kas isa või ema liikluspoliis.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.