Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaami uskumine eksitab

    Tuntud Eesti ja Leedu vaheliste kaupade ekspedeerija In Time teatab ajalehereklaamis, et on hinnad peajagu lühemaks võtnud ja pakub kiiret lennutransporti. Pakkumised tunduvad esmapilgul ülisoodsad. Lennuk kliendi kaubaga jõuab Tallinnast Vilniusse 25 minutiga, autotranspordil maksab iga kaubakilo vedamine aga ainult kaks krooni.
    In Time on jätnud mainimata mõned pakutavat soodsat teenust mõjutavad «agad», mistõttu on reklaam kliendile ekslik.
    Ükski Tallinna ja Vilniuse vahel regulaarselt lendav lennuk ei läbi seda vahemaad 25 minutiga. Järelikult ei saa ka In Time'i ekspedeeritav kaup jõuda Eesti pealinnast Leedu pealinna 25 minutiga. Reklaamis on mängitud ajavahele. Leetu lennates jõuab Eestiga võrreldes teise ajavöötmesse, mis nõuab kellade tagasikeeramist tunni võrra. Lend ise aga kestab ikka tund ja 25 minutit ja sellise ajaga jõuab ka kaup Tallinnast Vilniusse.
    Hind kaks krooni kilo eest kehtib ainult kaalukauba puhul. Mahukauba puhul toimub hinna arvestamine teiste ühikute järgi. Paraku puudub reklaamis märge, et transpordis kehtib arvestus 1 m³=333 kg. Hinda arvestatakse suurema mõõtühiku järgi. Teisisõnu: kui pakkuda In Time'ile vedamiseks pappkarpe, mis kaaluvad 333 kg, siis võib hinnaks arvestada 666 kr (1 kg=2 krooni). Kui aga lisada, et papp on juba karpideks kokku volditud, mistõttu on kauba maht 10 m³, on hind hoopis 6660 krooni.
    Reklaami eesmärk on kliendis huvi äratada, leiab In Time'i marketingijuht Tiivi Tammiku. Ta on kindel, et välja tuleb reklaamida teenuse tugevam pool, siis tekib kliendis huvi, ta helistab ja täpsustab tingimusi. Tegemist on levinud reklaamitõega, mida kasutatakse ja milles pole midagi taunimisväärset. Tammiku arvates on sisult samasugused ju ka reklaamid, mis kuulutavad: «hind alates ...». Täpsustades selgub, et väljakuulutatud hinnale lisandub lisateenuste tõttu mitu tuhat krooni.
    Tarbijakaitseameti peaspetsialist Urmas Ehasoo on teisel arvamusel. Ehasoo väitel on reklaam eksitav, kui tarbija ei saa reklaamist informatsiooni, mis on teenuse kohta vajalik. Firma ehitab oma plaanid üles teadmisega, et In Time viib kauba Tallinnast Vilniusse 2 krooni/kg ning jõuab selles teadmises juba mõned lepingudki sõlmida. Võib tekkida oluline majanduslik kahju, kui selgub, et reklaamis lubatud hind ei ole alati kehtiv.
    Tarbijakaitseamet on lubanud In Time'i reklaami lähemalt uurida. Tehtav otsus on tagantjärele tarkus, sest In Time'i kampaania võib olla juba lõppenud. Vähemasti saab aga selgeks, kas võib kliendile reklaamis maalida positiivse pildi, millel ei ole juures ühtegi märget teenust mõjutavatest «agadest». Seni saab tarbijale soovitada eelarvamusega suhtumist ülisoodsatesse pakkumistesse, mis tõenäoliselt peidavad endas ütlemata jäetud lisatingimusi.
  • Hetkel kuum
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Jeen saavutas 34 aasta madalaima taseme, analüütikud ootavad valitsuse sekkumist
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.