Valgustuse rusikareeglid büroos

27. august 1998, 00:00

Firma imago on nähtus, mida klient pigem tajub kui teadvustab. Oma imago on firmal alati, olgu siis taotletud või juhuslik. Mõju avaldab see sellegipoolest. Et imagost üks firma ei pääse, olekski mõttekas luua firmast selline kuvand, mis endalegi meeldib.

Imago on terviklik lahendus, koosnedes kümnetest pisidetailidest. Siia kuuluvad nii tõekspidamised, käitumisstiil kui suhtlusmaneerid. Enne nendeni jõudmist puutub klient aga kokku esmase visuaalse muljega: mööbel, värvid, valgus, kunst. Samas ei saa imagot luues unustada asjade praktilist väärtust.

Valgustite puhul tuleb läbi mõelda üld-, töö- ja efektvalgus. Et suurepärane valguslahendus on tavaliselt kallis, siis võib ideaalset valguslahendust taotledes piirduda mõne ruumiga, näiteks sekretäriruum või nõupidamistetuba. (Meeldetuletuseks olgu öeldud, et sekretäri töökoht on firma visiitkaart mitte ainult valgustite osas). Kui materiaalne olukord seda vähegi lubab, võib valgusteid hankides fantaasial vabalt lennata lasta, sest soliidsus ei pea alati igavusega paaris olema.

Firma imagot aitavad rõhutada valgusti toonid, kuplid, valgusvoo suund. Huvitavamaks saab interjööri hajutatud valgusega, kus valgusti suunab suurema osa valgust üles ja väiksema alla, nii, et tekib kaudne valgustatus. Ka reostaadiga valguse reguleerimine on bürooruumides väga kohane ja lisab omapära.

Mööbli juures on tähtsaimad imago loojad kuju ja värv. Traditsiooniliselt peetakse massiivsemat ja tumedamat mööblit soliidsemaks kui kerget ja heledat. Niisiis kontoritesse, mis rõhutavad traditsioone, usaldusväärsust, püsivust, läheb massiivsem mööbel ja värvikombinatsioonidesse sobib põimida tumedaid toone. Noortele ja kiirele arengule orienteeritud firma võiks kujunduses kasutada heledamaid, säravamaid toone ning kergemaid mööblikonstruktsioone. Samas tuleb aga silmas pidada mööblitoonide valikul ka firma värve või siis logo värve.

Kui kalli või odava kujundusega loob firma endale imago, tuleb oma klientidele ja töötajatele mõeldes igaühel endal selgeks arutleda. Tõenäoliselt vajab kallimat kujundust firma, kes otseselt klientidega tegeleb.

Üheks visuaalse imago osaks asutuses on ka kunst. Kunsti võib luua arvestades kindla ruumiga. Tavapäraselt ostetakse siiski juba valmis kunsti. Kuigi oleks meeldiv, kui ostetavad taiesed ka koloriidilt sobiksid firmavärvidega, on sellest olulisem siiski kunsti kvaliteet. Olulised on ka esteetilist naudingut pakkuvad raamid.

Kunst on subjektiivne nähtus, selle valimisel tuleb riskida, toetudes sisetundele või kutsudes appi spetsialisti.

Peale suurte asjade võiksid firma ühtset stiili omada ka pisidetailid: seinakellad, telefonid, sahtlid, lillevaasid. Tihti torkavad paremini silma just pisidetailid.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    06. December 2011, 19:34
    Otsi:

    Ava täpsem otsing