Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ärimehed said Vare toetuse
Raivo Vare kohtus eile Eesti suuremate raudtee kaudu kaupa vedavate ettevõtete esindajatega ja Eesti Raudtee peadirektori Parbo Juchnewitschiga. Ettevõtjad nõudsid, et Eesti Raudteele ei pandaks monopoolset vastutust transiitkauba eest.
Vare tunnistas, et tolliprotseduuride lihtsustamise määrus on ebaõnnestunud, sest teede- ja sideministeerium ei suutnud rahandusministeeriumiga tulemuslikult koostööd teha. «Määrusega lihtsustatakse tolliametnike tööd, kuid tekitatakse lisakulutusi nii raudteele kui kaubavedajatele,» tõdes Vare.
Teede- ja sideministeerium valmistab 1. septembriks valitsusele ette tolliprotseduuride rakendamise määruse jõustumise tähtaja edasilükkamise kava kahe kuu võrra, lisas täpsematest kommentaaridest keeldunud rahandusminister Mart Opmann. «Määrust ei ole plaanis oluliselt muuta,» väitis Opmann rahandusministeeriumis ettevalmistatud dokumendi kohta.
Raivo Vare ütles, et ta taotleb valitsuselt määruse rakendamise tähtaja edasilükkamist nelja kuu võrra 1. jaanuarini 1999. Teede- ja sideminister toetab määruse muutmist nii, et iga vedaja vastutaks transiitkauba eest oma lõigul ja Eesti Raudteel poleks monopoolseid kohustusi.
«Praegune tolliprotseduuride lihtsustamise määrus on kaubavedajatele kahjulik, sest ta tõstab ootamatult ja põhjendamatult kulutusi,» ütles ASi Pakterminal nõukogu esimees Aadu Luukas.
ASi N-Terminaal müügidirektor Mart Loo sõnas, et halvemal juhul võib printsipaalitasu suureneda raudteel kuni kaks korda. «Kui praegu saab Tallinna kesklinna sadamas vormistuse 400--500 krooni eest, siis Eesti Raudtee printsipaalitasu võib küündida 1000 kroonini,» lausus Loo.
Valitsuse maikuise tolliprotseduuride lihtsustamise määrusega kohustatakse Eesti Raudteed vastutama alates 1. septembrist kõigi raudteel veetavate kaupade tollimise eest. Eesti Raudtee pole määruse täitmiseks ettevalmistusi teinud, sest ettevõte pole huvitatud monopoolsest printsipaalikohustusest. Eesti Raudtee pressiesindaja Liia Riksoni sõnul tuleb määruse täitmiseks palgata 300 ametnikku, mis suurendaks kulutusi kahe miljoni krooni võrra kuus.