Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Läti kärud ei kannata mingit kriitikat
Kui Eesti sõiduautohaagiste turul on juhtpositsioonid haaranud Harjumaal Keila lähedal tootmisbaasi omav AS Bestnet (kaubamärk Tiki-Treiler) ning Tartu firma Respo Haagised, siis Lätis on juhtivaks haagisetootjaks SIA Lateh.
Vähemalt esialgu ei tasu Eesti tootjatel oma Läti konkurente karta, sest sealne toodang ei kannata Eesti omaga võrreldes kriitikat.
Kevadel toimunud Riia autonäituse Auto 98 külalistele jäi arusaamatuks, kuidas lubas selline soliidne kütusemüüja nagu Statoil oma boksi väljapanekusse Latehi haagise, mis oli täis keevitusest jäänud metallipritsmeid ja mille värvkate tõotas pärast esimest kohtumist poriga lahti kooruma hakata...
Et selle haagise näol polnud tegu vaid ühe ebaõnnestunud eksemplariga, näitas asjaolu, et peale Statoili väljapaneku keskmes trooninud haagise oli Latehil ka oma boks, kus esitletud toodang oli täpselt samasuguse kehva kvaliteediga.
Latehis toodetud 1800x1200x400mm veokastiga 750kilogrammise kerghaagise hind algab Lätis 325 latist (alates 7900 kroonist). Kui soovitakse tsingitud haagist, lisandub 80 latti, mis viib toote lõpphinna 9500 krooni lähedale.
Nagu Eesti haagisetootjatel pärinevad ka Latehis toodetud haagiste strateegilised sõlmed välismaalt -- sillad, pidurisüsteemid jms tuuakse näiteks Saksamaalt.