Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kas suured müüginumbrid või õnnelikud kliendid?
Müüki ülistav inimene mõtleb nii: kogu firma edu sõltub müügist. Tema arvates ei löö läbi mitte need tooted, mis on kvaliteetsemad ning esindavad optimaalset hinna-kvaliteedi suhet, vaid need, mida suudetakse paremini müüa. Järelikult on vaja müügigeeniusi, kes suudavad müügimasinat õlitatult töös hoida vaatamata sellele, missugune on müüdav toode või teenus.
Bill Gardener IBMst on oma sõnade kohaselt 23 aastat müünud süsteeme, mida inimesed ei tahtnud, ei vajanud või ei saanud endale lubada. Veel praegugi leidub imetlejaid: milline suurepärane müügitehnikate valdamine, mis suudab veenda inimest ostma vastu tema enda tahtmist! Tänane tarbija aga on haritum ning mõnes mõttes osavatest müügitehnikatest üle kasvanud.
Üheksakümnendatel aastatel on müügifilosoofias toimunud olulised muutused -- firma edu ei mõõdeta enam eelmisel kuul müüdud toodete arvuga, mõõdupuuks on klientide rahulolu. Firmad seavad endale eesmärgiks teha hoolikalt eeltööd ning pakkuda kliendile enam, kui klient ootab. Edukad firmad hoiavad kinni oma püsiklientidest ning keskenduvad sellele, kuidas saada esmakordse ostu sooritajad püsiklientideks.
Enamikus firmadest töötavad müügimehed komisjonitasude alusel, ent see aeg saab ümber, sest müügi eesmärgiks seatakse kliendi rahulolu. Tänasel nõudlikul tarbijal ei jätku kannatust nende jaoks, kes oma tooteid/teenuseid jõuliselt ja agressiivselt müüvad, tarbijat huvitab eelkõige see, millist kasu tema sellest saab.