Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Aastale 2000 tuleb juba mõelda
Lõpuks ometi on tõusnud meediasündmuseks lähenev aasta 2000. Kirjutab leht ja tsiteerib raadio, lisaks on värske posti hulgas Whirlpool Eesti kiri oma koostööpartneritele, kus tuntakse huvi, kas me oleme valmis neljakohalisteks aastanumbriteks ja kas me suudame oma kliente sujuvalt edasi teenindada. Huvitav, kuidas siis on? Meil on paarkümmend arvutit, raamatupidamiseks Hansa, hulk spetsiaaltarkvara, mis võib olla ajakriitiline, ning trükimasinad, mis samuti kindlasti kusagil sees kella loevad.
Arvutitega seotud probleemid pole nähtavasti eriti hullud, sest nende peal tehtava töö seisukohalt pole suurt vahet, mis päev parasjagu on. Olen küll testidega avastanud, et vähemalt mõned mu masinatest vajaksid kõbimist, aga see ei ole see oluline osa.
Baltic Business Software tundub olevat aasta-2000-probleemi teadvustajate esirinnas, alates oma Raekoja platsi kellast, aga kuna ma olen juba mitu aastat olnud rahul versiooniga 3.1, mis ei ole veel 2000-kindel, siis tuleb juba sellel talvel teha versiooniuuendus.
Mis puutub meie spetsiaaltarkvarasse, siis leiab iga vähegi endast lugupidava tarkvarafirma koduleheküljelt selleteemalise jutu, kus on näha nende valmisolek ja sammud, mida kliendid peavad ette võtma. Õnneks on meie tarkvara kohta tabelis kirjas, et Tested/OK, nii et ka siit pole suuremat jama karta.
Trükimasinad -- vaat nende kohta ei leia ma esimesel otsimisel küll mingit seisukohavõttu, mis tähendab, et tuleb müüja käest nõuda. Ja mitte lihtsalt seisukohavõttu stiilis «meie maailma parima firma seadmed pole ainult aasta 2000, vaid ka aasta 3000 kindlad», vaid ikka sellist paberit, kus on näha, et seadme tarkvara on testimise edukalt läbi teinud.
Üldiselt tundub, et me võime oma kliente rõõmustada, aga... Ma unustasin ju hoopis ära tarnijad! Arvatavasti läheb trükkimisega keeruliseks, kui peaks ilmnema, et meie paberitellimused on kuhugi kadunud.
Nii, mis siis ikka, tuleb asuda kirjutama kirju tarnijatele ja nõudma nendepoolset kindlasõnalist garantiid, et nad ikka teavad, mis nende müügisoftist lähemal ajal saab.
Kui nüüd kõik teised kah samamoodi teevad, rõõmustame me kindlasti oma kettkirjadega Eesti Posti ja varsti pole mul enam üldse aega tegeleda millegi muuga kui ankeetidele vastamise ja postitamisega.
Sellest moraal -- tuleb võtta ennast kokku ja panna kirja täpne olukord kogu kasutatava tehnika osas, et seda oleks lihtne jagada. Säästab nii minu kui teiste aega.