Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Iga kolmas mobiiltelefon on müügis ebaseaduslikult
Nokia telefone maale toova OÜ Mobinest tegevdirektor Agur Jõgi ütles, et illegaalselt maale toodud telefonide hulk on kasvanud seoses uute Nokia mobiiltelefonide suure nõudlusega. Jõgi lisas, et Nokia telefonide müügiedu on ootamatu ja seetõttu ei jõua tehas toota vastavalt nõudlusele.
Et mõningad telefonipoed tegelevad telefonide maaletoomisega teistest maadest, panevad need müüki omavoliliselt ümberkirjutatud tarkvaraga või lahti murtud sim-lock'iga, seda valmistajatehas ei aktsepteeri, ütles Jõgi.
Seega kaotab niiviisi muudetud telefon tehasepoolse garantii ja võimaliku kahju kannab tarbija ise.
Tallinnas Endla tänaval asuva OÜ Unitra telefonipood tegeleb mobiiltelefonide komisjonimüügiga. Peamiselt on telefonid toodud naaberriikidest ja sealse operaatorfirma subsideeritud. Pood annab telefonidele kaasa garantii, kuid samas pole nad tehase poolt volitatud teostama mobiiltelefonide remonti.
Oma nime avalikustamast keeldunud OÜ Unitra juht ütles vaid, et kui telefon tehakse korda ja sellega saab rääkida, siis ei ole kellegi asi, kus ja kelle poolt on remont tehtud.
Majanduspolitsei ülemkomissar Veljo Aleksandrov nentis, et nad on küll teadlikud, et põrandaalune mobiiltelefoniäri lokkab, kuid kuni ei tule konkreetseid pöördumisi, ei ole neil selle vastu midagi teha.
Tarbijakaitseameti järelevalveosakonna juhataja Andres Kadja ütles, et mobiiltelefonidega seotud kaebusi pole seni eriti olnud. Samas on järelevalveamet tegelenud ja tegeleb ka praegu Unitraga seotud kaebusega, kus klient ostis firmast mobiiltelefoni, kuid peagi telefon lukustus. Pood aga ei nõustu telefoni eest tasutud raha tagastama.
OÜ Unitra pole ameti ettekirjutustele veel seni reageerinud.
ASi Eesti Mobiiltelefon turundusdirektor Aavo Aasma ütles, et eelkõige peaks tarbija ise vaatama, mida ja kust ta ostab. Kuna aga tarbija ei ole tihtipeale piisavalt informeeritud, siis peaks sellisel äril silma peal hoidma tarbijakaitseamet, lisas ta.