Autost saab luksusasi
1999. aastal tuleb ametiautode erisoodustusmaks

11. september 1998, 00:00

Rahandusministeerium on otsustanud kevadel seisma pandud erisoodustusmaksu määruse käiku anda. Praegu on töö selle juures pooleli, enne kui me pole eelnõu valitsusele esitanud, ei pea võimalikuks kommenteerida, ütles rahandusministeeriumi avalike suhete osakonna spetsialist Annika Pajus eile. Isiklikud sõidud maksu alla

Pajusi sõnul ei plaani rahandusministeerium teha ettepanekut tulumaksu seadusest ametiautode isiklikuks kasutamiseks maksustamise punkt välja võtta, vaid jääb selle juurde, et ametiautodega tehtud isiklikud sõidud tuleb maksustada.

Kevadel ajutiselt seisma pandud määruse järgi oli ametiautoga tehtavate erasõitude puhul tasu 1500 krooni kuus. Seega maksaks ametiauto omanik erisoodustuse pealt aastas 18 000 krooni.

Järgmine kulu on kohustusliku ja vabatahtliku liikluskindlustuse kallinemine. Ekspertide hinnangul võivad kindlustusteenuste hinnad üldise autode hinna tõusu tõttu tõusta kuni kolmandiku võrra.

Kütuseaktsiis koos käibemaksuga suureneb järgmisel aastal pisut üle 9 protsendi ehk 59 senti, millele võib lisada kütusefirmade marginaali 10 protsendi ringis, rääkis rahandusministeeriumi aktsiisitalituse juhataja Marek Uusküla. Seega praegu 6,40 krooni maksev bensiin hakkab maksma 7,70 krooni.

Vastukaaluks langevad uuel aastal ilmselt autoregistri teenuste hinnad mõnel juhul kuni poole võrra, sest riik hakkab seda asutust eelarvest toetama. Praegu koosneb registriteenus riigilõivust ja teenustasust, uuel aastal teenustasu autoregistri keskuse asedirektori Teo Saimre sõnul kaob.

Autoregistrikeskus on Saimre sõnul esitanud rahandusministeeriumile taotluse sõidukite vormistamise riigilõivusid tõsta, sest praegused määrad ei kata kaugeltki kõiki kulutusi. Saimre sõnul ei ole õige riigieelarvest toetada autoärikaid, kes suurema osa dotatsioonist ära kulutavad.

Tallinna linnavolikogu kantselei juhataja Mihkel Pilvingu sõnul pole kavas järgmisel aastal tõsta kohalikku mootorsõiduki maksu, mis määratakse auto võimsuse pealt. «Aga neli kuud on veel aega, ette ei tea,» lisas Pilving.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
28. November 2011, 19:01
Otsi:

Ava täpsem otsing