Diiselmootor hakkab sügisel tähelepanu nõudma

11. september 1998, 00:00

Enamikule diiselmootoriga auto omanikest tekivad tõsised mured sügisel, kui saabuvad esimesed külmad.

Tavaliselt on käivitusprobleemide põhjusteks rikkis pihustid, madal surveaste mootoris, ummistunud kütusefiltrid, rikkis hõõgküünlad, vale süütenurk ja kulunud või valesti reguleeritud kõrgsurvepump.

Mõistlik on enne sügis-talvist hooaega kõik need punktid üle vaadata. Et kogu süsteemi kontroll on kulukas, tuleks esmalt üle kontrollida auto pihustid. Kogemused näitavad, et hädad hakkavad tavaliselt pihta just sealt.

Ottomootoriga autodel on süüteküünla eluiga umbes 10 000--60 000 km, ka pihustiotsa eluiga on erinev. Sõiduautodel on nt vahetusvälp 100 000--150 000 km, veoautodel 120 000--200 000 km sõltuvalt kasutusre?iimist, koormusest, pihustiotsa valmistajatehasest ja kindlasti kütuse kvaliteedist.

Kuna Eestis on tõsiseid probleeme kütuse kvaliteediga (eriti diislikütusega), on soovitav vähemalt üks kord aastas pihusteid kontrollida.

Probleemid pihustiotstega saavad alguse kas tihenduspinna üleliigsest kulumisest, ebakvaliteetsest kütusest, mootori kulumisest või ebaõigest pihustiotsa kontrollimisest, vahetusest ja reguleerimisest. Nimetatud probleemid ongi need, mis sunnivad pihustiotsi vahetama tihedamini, kui näevad ette pihustiotsa valmistajatehased või autotootja tehnilised tingimused.

Kõige enam riknevad pihustiotsad muidugi ebakvaliteetse kütuse tõttu. Meil saadaolevatel diislikütustel on tavaliselt väga suur väävli- ja veesisaldus, mille tõttu tekivad korrosiooni jäljed pihusti otsa tihenduspindadele. Ka on kütuses väga palju mehhaanilisi ja bituumseid osakesi, mis kleepuvad pihusti nõela tööpindadele ja takistavad pihustiotsa tööd.

Suur probleem on meie masinapargi suur keskmine iga ja läbisõit. Sellest tulenevalt on kulunud ka auto mootorite kolvigrupp, mistõttu on surveaste mootorites väga madal. Viimane mõjutab otseselt diiselmootori põlemiskambrisse pritsitava kütuse segunemist õhuga ja selle lõplikku põlemist silindris. See aga soodustab tahma tekkimist ja pihustusavade kinnikleepumist.

Pihustiotste kontrollimisel tuleb järgida valmistajatehase poolt ettenähtud pihustuskarakteristikuid, kontrollimise viise ja tehnoloogiat. Kui seda ei järgita või ei teata, pole viimasest tööst kuigi palju kasu. Seepärast soovitan diiselmootorite kontrollimisel, hooldamisel ja remontimisel kasutada ainult autoriseeritud töökodade abi.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
28. November 2011, 19:01
Otsi:

Ava täpsem otsing