Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pingpong duty-free`ga

    Kuigi kohus ja valitsus on saanud maha oma määrustega, pole pingpong Tallinna sadamate duty-free kaubanduse sulgemise-mittesulgemise asjus ilmselt veel kaugeltki lõppenud. Raha on raha ja pealegi on kõnealune teema ka omajagu poliitilist profiiti tõotav.
    Samas pole siinkohal siiski tegemist pelgalt kahe huvipoole -- laeva- ja poefirmade -- n-ö ettevõtteökonoomika tasandile jääva vastasseisuga. Pigem taandub küsimus teatavatele tavadele ja üldrahvamajanduslikele kaalutlustele.
    Tsiviliseeritud maailmas on asjalood nii, et tollikontrolli tsoonis asuvate nn maksuvabade müügikohtade, puudutagu need siis lennuvälju või sadamaid, põhiline rahvamajanduslik eesmärk on võtta maalt lahkuja taskust viimanegi kross. Selle, mis «maksustatud» kaupade ostmist või siis tax-free tagasimaksetena on talle veel jäänud. Eestis käivad asjad vaat et vastupidi. Väljast tulija pääseb linna peale pärast «maksuvaba» viina ostmist, õhtul piiri tagant naasnul on erinevalt kodus kükitanud kaasmaalasest õigus kodupinnalt ostetud maksuvabale yömyssy'le. Rääkimata veel kolmandatest-neljandatest võimalustest.
    Tallinna sadamate reisiliikluse sotsiaalset spetsiifikat arvestades peaks nii Tallinna kui ka kogu Eesti majanduse huvides olema mere tagant tulnute meelitamine võimalikult kaugele sadamakaist, andmaks sellega tööd ja leiba nii linnamajandusele kui tavakaubandusele. Laskumata siinkohal arutlusse duty-free sadamakaubanduse leviku üle Euroopas, iseäranis Läänemere randadel, võiks vahest viidata ühele üldtunnustatud loogilisele ahelale. Nimelt, viinamüügi vähenemisega rahvusvahelistes vetes kurseerivatel laevadel tõusevad piletihinnad (rahvusvaheline praktika käsitleb teatavasti viinahinda piletihinna komponendina), mis viib vähemalt teatavas ni?is reisijate arvu vähenemisele.
    Piletihinna tõusuga kaasneb reisijate ja mingil hetkel ka randuvate laevade arvu kukkumine.
    See toob endaga omakorda kaasa sadamamaksudest laekuva raha vähenemise. Teisiti öeldes, kaotajaks on laevad, sest väheneb reisijakäive. Kaotavad ka sadamad, kellel jäävad laekumata sadamatasud, mida viinaga kompenseerida oleks lootusetu. Kaotajaks on sadamate tagamaad, sest tulijal pole ju mõtet minna kaugemale tollitsoonis asuvast poest.
    Tõsi, kus kaotajaid, seal ka võitjaid.
    Kui muidu ei saa, siis kuidagi ikka saab. Kas või seadusandja toel. On ju varakevadest saati otsitud sadamakaubandusele toetust tolliseaduse muutmisest. Seni küll tulutult.
    Märkimisväärne on aga see, et sedakorda õnnestus lobby'l haarata riigikogu lausa laualiselt. Seda mitte üksnes poliitiliselt ja rahvuslikult, vaid ka saali arvestades «geograafiliselt».
    Tõsi, suures tuhinas läksid algse eelnõu autorid veidi liiale, tulles välja «personaalse» seadusega, nõudes maksuvaba kaubanduse õigust üksnes olematule Tallinna reisisadamale ja asudes seaduse toel diskrimineerima Pärnut, Veeret, Roomassaaret jt.
    Kui aga Tallinna sadama maksuvabade müügikohtade eesmärgiks on olnud meretaguste võõrutamine Kadaka turust, siis on see loomulikult iseasi.
    Majanduskandidaat Kalev Kukk on riigikogu Reformierakonna fraktsiooni ja Eesti Panga nõukogu liige
  • Hetkel kuum
Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Raadiohommikus: miljard Pärnusse, uut moodi Tallinn ja tippjuhi nipid
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.