Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroopa Liit ei nõua mootorsõidukiaktsiisi

    «Mitte üheski ELi riigis ei ole mootorsõidukiaktsiisi kui sellist kehtestatud,» jätkas Teder. Enamik liikmesriike on tema sõnul küll sõiduautode omandamise ja kasutamise maksustanud ja kohati väga kõrgelt, kuid mitte aktsiisina.
    Enamikus riikides on sõiduautodele kehtestatud registreerimismaks, mis sõltub auto väärtusest või kaalust.
    Austrias on sõiduauto maksustatud 20% tollimaksuga, millele teatud tingimustel lisandub 10% impordikäibemaksuga. Belgias on auto maksustatud 20,5% lisaväärtusmaksuga. Hollandis on kehtestatud tarbimismaks sõidukite väärtuse pealt.
    Hispaanias on sõiduki lisaväärtusmaks 16%. Rootsis maksustatakse autod 25% lisaväärtusmaksuga, peale selle kehtib müügimaks reisijate veoks mõeldud sõidukitele nende massi järgi.
    Soomes maksustatakse autod 22% lisaväärtusmaksuga ja veel Soomes sõiduki registreerimisel maksuga, mis sõltub sõiduki massist.
    Reet Tederi sõnul on seetõttu ebatäpne põhjendada mootorsõidukiaktsiisi tõstmise vajadust Euroopa Liidu nõuetega. Eelmisel nädalal kinnitas riigikogu rahanduskomisjoni esimees Olev Raju, et autoaktsiisi tõusu on vaja ELi nõuete täitmiseks.
    Mootorsõidukiaktsiis on valdkond, mis ei ole Euroopa Liidus harmoniseeritud ja põhineb riikide vabal tahtel, kinnitas ka rahandusministeeriumi talitusejuhataja Marek Uusküla.
    Olev Raju ütles eile, et Euroopa Liit ei nõua tõepoolest mootorsõidukimaksu kehtestamist, kuid Eesti peab tahes tahtmata arvestama tema soovitustega, sest nende mitte arvestamise korral järgnevad sanktsioonid.
    «Euroliit pani oma riikide autodele kõvad nõuded peale, rahvas vabaneb seal vanadest autodest. Meie inimesed ostavad need ära, kuid mis saab meil 6--7 aasta pärast, kui peame euronõuetele vastavalt korraga teatama, et 60--70% meie autodest homme ei sõida,» rääkis Raju.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.