Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Suured turismifirmad Touresti messil ei osale
Kaheksandat korda toimuval turismimessil on võrreldes eelmise aastaga firmade osavõtt vähenenud. Näiteks puuduvad tänavusel üritusel suuremate turismifirmade Estravel, Baltic Tours ja Wris stendid.
Estraveli juhatuse esimees Aivo Takis väitis, et majanduslik efekt messil osalemisest on olnud kõigil aastatel küsitav. Otsustava tõuke sel aastal mitteosalemiseks andis eelmise aasta Touresti analüüs: Estravel kulutas tookord kokku umbes 300 000 krooni, arvestuste kohaselt tekkis sellest firmale käivet juurde vaid 158 000 krooni. Et efektiivselt osaleda nii väikese külastajaskonnaga messil nagu Tourest, peaks Takise väitel olema väljas väikese ja odava stendiga. Kuna Estraveli imagole mõjuks pisike ja odav küsitavalt, siis otsustas Estravel peatada osalemise messil seniks, kuni külastajate arv oluliselt ei parane. Küll aga osaleb tänavusel messil Estraveli Eestis esindatav Norvista.
Reisibüroo Wris juhatuse liige Aili Kägu tunnistas, et kevadel otsustas mitu reisibürood tänavusel messil mitte osaleda. Sellisel kujul on mess ennast ammendanud ning me ootaksime juba midagi muud, lausus Kägu.
Mess peaks Kägu sõnul olema konkreetsema suunaga kas klientidele ja rahvale või töise diskussiooni vormis firma partneritele. Konkreetne suunitlus võimaldab firmal ka õigemini oma stendi kujundada, mis oleks vastavalt messi iseloomule väga erinev. «Praegu on aga püütud need kaks ühendada ja mõlemad ühtlasi kannatavad,» rääkis ta.
Eesti turismifirmade liidu tegevdirektor Leelo Ilbis tunnistas, et turismifirmasid on tänavusel messil vähem. Ilbise hinnangul on messil otstarbekam osaleda firmadel, kel oma konkreetsed tooted, mida reklaamida.
Tänavu on aga suurenenud oma tooteid reklaamivate autorendifirmade, kindlustusseltside, aga samuti maakondade osavõtt, lisas Ilbis.