Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Daimleri ja Chrysleri ühinemine saab teoks
Läbirääkimised algasid veebruaris ning mais tehti ühinemisplaan avalikkusele teatavaks. Juulis andsid hiigeltehingule heakskiidu ka Euroopa Liidu ja USA konkurentsiametid.
Daimleri aktsionärid saavad uues ettevõttes 58 protsenti. Aktsiate vahetus algab neljapäeval. Ühinemise teokssaamiseks peab kolm neljandikku aktsionäridest oma aktsiad ümber vahetama. Novembri algusest algab kauplemine uue Daimler Chrysleri aktsiaga.
Ühinemise järel tõuseb Daimler Chrysler käibe poolest suuruselt kolmandaks ning sõidukite müügilt viiendaks autotootjaks maailmas.
Läinud aastal müüdud rohkem kui neli miljonit sõidu- ja veoautot andsid käibeks kokku 1750 miljardit Eesti krooni. Kasum enne maksustamist oli 96 miljardit krooni. Uuel kontsernil on kokku 430 000 töötajat.
Daimleri aktsionäride koosolek möödus rahulikult, ehkki mitmed aktsionärid olid varem protesteerinud USA kõrgete palkade vastu.
Chrysleri juht Robert Eaton teenib aastas üle 440 miljoni krooni, mis ületab Daimleri kontserni juhi Jürgen Schremppi aastapalga enam kui kuus korda.
Daimler astub liitu tugevalt positsioonilt. Esimese kaheksa kuuga on käive kasvanud 20 protsenti, ulatudes 90,9 miljardi margani (727 krooni). Aasta kasvuks plaanitakse 13 protsenti 140 miljardi margani.
Eriti suur nõudmine on valitsenud Mercedese sõidu- ja veoautode järele. Isegi lennundusharu Dasa suurendab kontserni käivet. Sel aastal võtab Daimler juurde 7000 töötajat.
Ühinemise järel kaob firma nimest sõna Benz.
Carl Benz rajas oma firma 1883. aastal ning andis äripartneri tütre järgi toodetud autole nimeks Mercedes. 1890. aastal rajas Gottlieb Daimler oma mootoritehase. 1926. a firmad ühinesid.
1980. aastatel laiendas tollane tegevjuht Edzar Reuter ettevõtte konglomeraadiks, asutades Dasa ja ostes AEG, mis valmistab kodumasinaid.
Kui Jürgen Schrempp 1995. a kontserni juhtimise üle võttis, registreeris Daimler oma seni suurima kahjumi -- 5,7 mld marka. Mullu oli kontserni tegevuskasum 4,3 mld marka. DI-ÄP