Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turvasüsteemi ehitamine algab projekteerimisest

    Ideaaljuhul ei lähe turvasüsteemi kuna-gi tarvis, kui aga tarvidus tekib, peab see olema olemas ja töökorras. Näiteks Estonia lava põlengu avastas automaatne tulehäire süsteem. Väikeste kontorite ja eluruumide korral on tüüpiline, et turvasüsteem meenub alles sissekolimisel. Suurema ehituse tellija mure on teistsugune -- ei ole ettekujutust, missugust turvasüsteemi vajatakse.
    Kompleksne turvasüsteem valvab ehitise perimeetrit, jälgib territooriumil ja siseruumides toimuvat, korraldab personali läbipääsu ustest, annab häiret tulekahjuohu korral, vajadusel käivitab automaatsed kustutussüsteemid, jälgib külaliste sissepääsu, hõlmab hoones hädaabi kutsumist võimaldava sisetelefonide süsteemi jne.
    Iga objekti vajadusi kirjeldab lähteülesanne. Keskmise firma büroos saab olulise paika panna paaril leheküljel. Suurte ehitiste korral on lähteülesande koostamine pikk protsess ning eeldab lõppkasutaja ja turvaspetsialistide usalduslikku koostööd.
    Esmasel hinnapakkumisel saab tellija ettekujutuse hinnast, mida ta oma soovide realiseerimiseks peab kulutama. Igapäevane on olukord, kus tellija soovib mitmeid lisaseadmeid, aga pärast hinnapakkumist peab neid kalliks ja loobub.
    Algetapis piisab lähtematerjaliks üldisest hoone kirjeldusest, plaanidest ja oma võimalike erisoovide esitamisest. Pärast pakkumiste arutelu, kus võiks osaleda ka mõni erapooletu spetsialist, on aeg valida firma, kellega koostöös koostada turvakontseptsioon ja kellelt tellida turvasüsteemide projekt.
    Projekteerimise kulud on kuni 5% kogu süsteemi maksumusest. Projekt tuleks tellida sellele valdkonnale spetsialiseerunud firmast, kes arvestab oma eelnevaid kogemusi ja abistab ka kontseptsiooni väljatöötamisel.
    Enamik elektriala projekteerimisfirmasid pakub ka turvasüsteemiprojekte, mille järgi siiski head süsteemi ehitada ei saa. Vastasel juhul peab hinnapakkumise võitja koostama uue projekti -- kokkuvõttes suurenevad kulutused ja kannatab tellija rahakott. Valminud projekt või osa sellest on lähteülesandeks järgmise pakkumisvooru korraldamiseks.
    Projekti valmimise järel võib korraldada hinnapakkumise teise vooru. Lühinägelik oleks seda mitte teha ja tellida töö esimeses voorus kõige odavamaks osutunud pakkujalt. Erinevalt esimesest voorust peaksid laekuvad pakkumised olema tehnilise lahenduse osas lähedased ja hästi võrreldavad. Mida täpsem on projekt, seda paremini saab hinnata ka laekuvaid pakkumisi.
    Turvasüsteemi hilisema ümberehitamisega kaasnevad alati mingid kulud, samal ajal ei tohi seda tegemata jätta, sest puudulik süsteem on peaaegu sama hea mis puuduv süsteem. Täiendused on aja jooksul paratamatud ja seda eeskätt ehituslikest või hoone kasutusotstarbelistest muudatustest tulenevalt.
    Algul on võimalik kindlasti kulusid vähendada ja piirduda osalise lahendusega.
    - Kindlasti teostada kaablivedu täismahus, see ei ole väga kulukas. Kui hoone on valmis, ei ole lisakaableid lihtne paigaldada. Hea oleks kohe paigaldada ka reservkaablid, et süsteemi laiendamine oleks võimalik.
    - Kindlasti paigaldada valve ja tulehäire keskseadmed ja andurid ning ühendada need valvefirmaga
    - Mõnel juhul saab oodata videoseadmete ostmisega.
    - Vahel saab oodata mõningate valveandurite paigaldamisega ruumidesse, mida kohe kasutusele ei võeta.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.