Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Soomlastele osa mööbliturust
«Meil pole pahatahtlikke pürgimusi, tahame, et mööblimaja jääks meie kõrval suuremaks kauplejaks,» kinnitas eile Tallinnas Sotka Finland Oy juhataja Mauri Ikola.
Peterburi teel avatud Sotka mööblikaubamaja on Baltimaade suurim.
«Tallinn on elanike arvult võrreldav Helsingiga, kus on kümneid mööblihalle,» põhjendas Ikola suure kaubamaja ehitamist Eestisse. Kui Stockmanni kaubamajal on Tallinnas 30 000 püsiklienti, siis järelikult inimestel ostuhuvi on, lisas ta.
Kui suur on Sotka osalus Tallinna mööblimajas, ei soovinud Ikola täpsemalt avaldada. Samas ei lükanud Ikola ümber väidet, et Sotka kontrollib 30 protsenti Tallinna mööblimaja tuumikinvestori M-Investeerimisrühma aktsiatest.
Sotka osalus mööblimajas M-Investeerimisrühma arvesse võtmata on 5--6 protsenti, lisas mööblimaja nõukogu esimees Olev Nigul. Koos osa M-Investeerimisrühma aktsiate kontrollimisega kuulub Sotkale ligi viiendik Tallinna mööblimajast. M-Investeerimisrühmale kuulub 51 protsenti mööblimaja aktsiatest.
Olev Nigul hindas Sotka Tallinna mööblimaja osanikuks saamist soodsaks võimaluseks avardada Eesti mööblitoodangu müüki Soomes. «See on mööblitootjatele esimene tõsine eksam ja võimalus minna Soome turule,» tõdes Nigul.
Sotka on tänavu suurendanud osalust ka Eesti suurimas mööblifirmas Standard, osalus on praeguseks kasvanud 34 protsendini. Sama palju aktsiaid kuulub ka Standardi juhatuse esimehele Enn Veskimägile, veerand aktsiatest Skandinaavia investoritele ja EBRD fondile Baltic Investment Fund.
«Standardis on omandisuhted väga selgeks saanud ja see tekitab terve koostöö,» kommenteeris Mauri Ikola. Oma aktsiatest Standardis on suve jooksul loobunud Oleg Ljadov ja Illar Hallaste.
Sotka on Soome kolmas mööblikaupluste kett, kelle turuosa Soomes on 12 protsenti.
Eestis avatud mööblikaubamajja investeeris Sotka 30 miljonit krooni, millest viiendik kulub reklaamikampaaniale.
Kaubamaja esimese tegevusaasta müügikäibeks prognoosis Ikola 50 miljonit krooni.