Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Suure kambaga piknikule ei saa

    Seitsmekohalise mahtuniversaaliga Toyota Picnic saab seitsmekesi piknikule sõita vaid siis, kui piknikukorv maha jätta. Vastasel korral jääb koju kaks pidulist, et saaks pagasiruumina kasutusele võtta tagumise istmerea või istmed hoopis eemaldada (kolme istmerea taha jääb vaid 150 liitrit ruumi). Seega ei liha ega kala -- sõiduautoks suur, korralikuks mahtuniversaaliks pisike... Norimiseks pole siiski põhjust, sest termin «mahtuniversaal» ei tähenda juba mitu aastat Renault Espace'i või Chrysler Voyageri klassi sõidukeid. Tänapäeval on mahtuniversaale nii suuri, keskmisi kui ka päris pisikesi.
    Võrreldes näiteks Volkswagen Sharani või selle sõsarmudeli Ford Galaxyga on Picnic väiksem (ja sõiduautolikum). Omavahel kaheliitrise mootoriga Sharani ja Picnicu võrreldes saab see selgeks baasandmetest -- Picnic on Sharanist pisem ja kergem, kuid see-eest erksam.
    Picnicus jääb ruumi seda vähemaks, mida enam esiotsast tahapoole suunduda. Esiiste -- ekstraklass, keskmine rida -- normaalne, kolmas rida -- kitsavõitu, pagasiruum -- sisuliselt olematu...
    Küll aga teeb rõõmu suur panipaikade hulk (sahtlitest-laegastest kuni purgihoidjateni), mis võimaldab hulk asju ära paigutada. Väga mugavalt on üks suur laegas paigutatud keskkonsooli keskele, ainus etteheide, et selle polsterdamine tuleb endal ette võtta...
    Toyota venitas Picnicu Eestisse toomisega kaua. Jaapanis oli ta (seal küll Ipsumi nime all) saadaval juba 1996. aastal. Avensise suurema venna (nii salongis kui ka kapoti alt leiab otsese suguluse selle mudeliga) salong on lihtne ja ülevaatlik, kuid jaapani autodele omaselt isikupäraga ei hiilga. Selles osas on auto välimus õnnestunum. Kui täpne olla, siis on Picnic Avensisest vanem ja Avensis ei saa kuidagi Picnicu baasmudeliks olla.
    Toyotal on Euroopa turul nüüd kaks sama klassi sõidukit. Teine mahtuniversaal Previa on tunduvalt isikupärasem, kuid ilmselt peletab liigne omapära suure osa ostjaid hoopis eemale.
    Picnicu mootor on tuttav Toyota kaheliitrine, kuid seda on pisut moderniseeritud. Tänu väikesele massile on dünaamika igati sõiduauto tasemel -- 100 km/h saab kätte 10,9 sekundiga, mis lööb sama suure mootoriga Sharani tervelt 4,5 sekundiga. Omad plussid teenib Sharan aga mahutavuses.
    Keskmine kütusekulu jääb tavasõidul alla 10 l/100 km. Suurematel kiirustel hüppab kütusekulu Soome tehnikaajakirja Tekniikan Maailma andmetel üles, põhjuseks mahtuniversaali kehvem aerodünaamika.
    Mahtuniversaalide fännidel on esimesteks küsimusteks diiselmootori ja neljarattaveo olemasolu. Esialgu pole küsijaid millegagi rõõmustada. Tõsi, 2,2-liitrine turbodiisel on tulemas. Neliveoga on asi nukram -- ehkki neliveoline Ipsum on olemas, pole keegi midagi neliveolisest Picnicust kuulnud.
    Kiita võib auto baasvarustust -- kaks turvapatja, elektriaknad, tulede kõrguse regulaator jpm. Mahtuniversaalile sobivalt on tagaistujatele oma ventilaator, samuti on teretulnud võimalus istmete varieerimisega napile pagasiruumile lisa tekitada.
    Tagaklaas kipub määrduma kõigil mitte sedaankerega autodel, ka Picnicul. Siin on suur abi tagaklaasi kojamehest.
    Sügiseselt madala päikesega segab juhti päikesevari, milles olevat peeglit kinni katta ei saa. Üllatavad esiklaasi kojamehed, millest üks on normaalsuuruses, teine aga tõeline kääbus. Tööd teevad mõlemad hästi ja klaas saab korralikult puhtaks.
    Mahtuniversaalide valik on suurem kui varem ja laieneb üha. Tulekul on aga mitmeid üllatusi, näiteks Itaalias tiirleb testiradadel A-mersut meenutav pisimull...
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.