Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Panga asemel annab krediiti ekspedeerija

    Kodumajatehases transpordilepinguid sõlminud Jaan Luts ei mäleta raskusi maksekrediidi väljakauplemisel. Tema sõnul on normaalne, et transpordifirmad võimaldavad pikki maksetähtaegu. Skanekspediga oli veelgi lihtsam, sest seal asus müügijuhina tööle inimene, kellega Kodumajatehas ka varem oli suhelnud.
    Skaneksped pole erand. Ka teised ekspedeerimisfirmad kasutavad teenusele lisaväärtuse andmiseks maksekrediidi võimalust. Eestit tabanud panganduskriis pole saanud takistuseks. Vastupidi, Air Cargo Estonia on laiendanud klientide ringi, kellele krediiti võimaldatakse.
    On ka konservatiivsemaid firmasid. Baltsped nõuab uuelt kliendilt täielikku või osalist ettemaksu, kuid pikaajalise kliendi hoidmiseks pakub temagi maksekrediiti.
    Maksekrediidi standardtähtaeg on üldjuhul 7, 14 või 21 päeva. Ülempiiriks peetakse 30 päeva. Kas maksekrediidi pikkusest ka veoteenuse hind tõuseb, sõltub ekspedeerijast. Kindlasti on ekspedeerijalt kaubeldud maksekrediit ettevõtjale odavam kui pangast võetav käibekrediit.
    Kliendile pakutav krediit on üks müügiargumente, mida kasutab enamik ekspedeerimisfirmasid.
    Meie olime seni kitsimad krediidi andmisega, nüüd anname krediiti rohkematele klientidele, kuid oleme ka ise rangemad. Kui varem me hilinenud maksetelt viivist ei arvestanud, siis nüüd kavatseme maksetähtaja ületamisel nõuda viivist 0,1% päevas.
    Krediiti anname klientidele, kes on ka varem meie käest transporti tellinud ja seni kõik maksed tähtaegselt tasunud ning me oleme veendunud, et ta teeb seda ka edaspidi.
    Kui klient on huvitav, siis võime me anda talle ka esimese tellimuse puhul maksekrediiti. Tema usaldusväärsust muidugi kontrollime, näiteks Krediidiinfost.
    See on aga investeering firmasse, kes pole veel meie klientki, nii et seda tihti ei juhtu. Krediit pole mõeldud niivõrd uute klientide juurdevõitmiseks, kui vanade hoidmiseks.
    Krediidi korral sõlmime kliendiga krediidilepingu üheks aastaks. Kui koostöö on edukas, pakume lepingu tähtaja möödudes kliendile lepingu pikendamist.
    Kindlasti on oluline, kas ekspedeerija, keda kasutame, pakub maksekrediiti või mitte.
    Krediteerimine on transpordis tavaline nähtus ja transpordifirmad nõustuvad sellega suhteliselt lihtsalt. Välja on kujunenud tavatähtajad, mida maksetähtaegade puhul kasutatakse.
    Krediidileping sõlmitakse üldiselt alates 14 päevast. Autotranspordis ongi makseaeg 14 päeva. 30päevane makseaja korral on harv juhus, kui transpordikorraldaja sellega nõustub.
    Ise ei ole me pidanud nõudma endale 21päevast maksetähtaega. Kuid meil on tõepoolest olemas transportija, kellele me vastastikuse kokkuleppe alusel maksame 21 päeva jooksul.
    Kindlasti ei saa siiski öelda, et kui transpordifirma ei paku maksekrediiti, siis on tema teenus konkurentsivõimetu. Põhitegur on ikkagi veoteenuse hind, mille järgi klient oma otsuse teeb. Maksekrediit ei pruugi tähendada, et veoteenuse hind on kõrgem.
    Kas krediidi andmine tõstab kliendile ka veohinda, sõltub teenusepakkuja võimekusest.
  • Hetkel kuum
Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Kiiresti kohanevast IT-ärist konservatiivsema tervisekassa juhiks liikunud Rain Laanet tabas uues ametis kohe tagasilöök – maksumaksjad panid ta haigekassa nime muutmise soovi eest avalikku häbiposti. Aastaid hiljem nimi siiski muutus, nii et asjaosalistel jättis süda löögi vahele.
Kiiresti kohanevast IT-ärist konservatiivsema tervisekassa juhiks liikunud Rain Laanet tabas uues ametis kohe tagasilöök – maksumaksjad panid ta haigekassa nime muutmise soovi eest avalikku häbiposti. Aastaid hiljem nimi siiski muutus, nii et asjaosalistel jättis süda löögi vahele.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Pühadestatistika: Eesti munatoodang suureneb
Eesti munatoodang on viimastel aastatel veidi kasvama hakanud, kuid mullu ületas tarbimine toodangut veel ligi kahekordselt.
Eesti munatoodang on viimastel aastatel veidi kasvama hakanud, kuid mullu ületas tarbimine toodangut veel ligi kahekordselt.
Raadiohommikus: miljard Pärnusse, uut moodi Tallinn ja tippjuhi nipid
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.