Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Venemaa avas uue autovedajate musta nimekirja
Venemaa tollikomitee on jõustanud järjekordse musta nimekirja Eesti vedajatest, kelle veetav kaup Venemaa piiril kinni peetakse.
Neljal Eesti veofirmal on alates augustist Venemaa tollikomitee korralduse järgi varasemate rikkumiste tõttu keelatud Venemaale kaupu transportida TIR-protseduuri kasutades.
Nimekirja ülejäänud 30 firmat ei tohi kaupa lahtitollimiseks viia mitte kliendi soovitud terminaali, vaid tolli poolt kindlaksmääratud tolliterminaali.
Kliendile ei muutu midagi. Tema esitab oma veotellimuse Venemaal põlu alla sattunud, kuid Eestis endiselt tuntud kaubamärgiga firmale, kes toimetab koorma Venemaale mõne puhta renomeega tütarfirma abil.
Vedajad, kes ei tohi Venemaal kasutada TIR-protseduuri:
Reweo, Kulaan, Meoni Parsek, ARK
Vedajad, kes tohivad kaupa vedada vaid kindlaks määratud terminaali:
Ahtme Autobaas, Anava, Dikvar, Harju AB, Helvetica, Kave, Port Trans, Rapid, Astek, Taure, Tartu Auto, Transmariin, Autoveod-Speditor, Auto-Treff, Auto Võru, Eekmar Foga, Haapsalu Autobaas, Inelta, K-Maanteetransport, Kohtla-Auto, Mareevi, Narva Autobaas, Artes, Valli, Rakvere Põllumajandustehnika, Kopli AB, Võru Juust, Gigaauto, Tartu Autoveod
Me ei tohi jah Venemaale vedada, kuid ega ei tahagi.
Venemaal on meil üleval 1996. aasta juhtum. Kauba omanik rikkus seadusi, seades meid lihtsalt fakti ette. Vähemalt sellel sajandil Meoni Parseki nime all Venemaale kaupa ei veeta. Meil pole mõtet Venemaale trahve maksta, sest ise me sellest rikkumisest midagi kasu ei saanud.
Meie klientidele ei ole muutunud midagi. Meoni Parsek ise enam Venemaale ei vea, kuid meil on OÜ Parme Trans -- autod on samad, kuid teise nime all.