Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas toetate solidaarsusmaksu kehtestamist?

    Enamikule maainimestele ei lähe korda, kust võetakse see raha, millega ilmastikukahjud põllumeestele hüvitatakse. Tähtis on põhimõte, et seda raha antakse.
    Olen nõus, et kui on mingeid teisi võimalusi peale stabilisatsioonifondi, siis tuleb neid ka kasutada. Stabilisatsioonifond on viimane, mille kallale minna.
    Paistab, et valitsus ja rahandusminister Mart Opmann on alternatiivsed võimalused leidnud.
    Arvan, et solidaarsust võiks taotleda selle kaudu, et veenda inimesi ostma eestimaist kaupa. Lisamaksu kehtestamises ma natuke kahtlen. Riik võiks aidata kaasa meie põllumehe toodete ostmise propageerimisele.
    Peaks uurima, kas selline maks on olemas ka lääneriikides. Kui selline praktika on seal levinud, siis võiks maksu kehtestamist kaaluda, kui aga ei ole, siis on tegemist populistliku jutuga.
    Kui see solidaarsusmaks korjatakse kokku tubakaaktsiisi tõstmise abil, siis on küsimus selles, kui kiiresti selle raha kätte saab ja kas sellest üldse piisab, et ilmastikukahjusid katta. Iseasi on ka see, kuidas mõjutab tubakaaktsiisi tõus selle laekumist.
    Ma ei ole sellest ettepanekust veel kuulnud. Iga täiendava maksu kehtestamine on ettevõtlusele pärssiv ja sellepärast ma seda esialgu heaks ei kiida. Ei ole täpselt selge, mis alusel ja kellele selle maksuga kokkukorjatav raha jagatakse. Pigem on tegu ühe kindlustusliigiga, kuid kindlustaja oleks riik ja ta teeks seda sundkorras.
    Küsimus on selles, kellele peaks riik kahjud kompenseerima. Ei ole mingit põhjust minna päästma äriettevõtete omanikke. Kui kehtestatakse solidaarsusmaks, siis peab omanik sundkorras maksma mingisugusesse fondi, et päästa teiste firmade omanikke. Äri on riskiga tegevus ja igaüks peab ise seda riski hindama. Selle solidaarsusmaksuga maksame kinni kellegi ebaõigelt hinnatud riske.
    Segane on jaotusmehhanism, et kellele raha läheb ja mis kriteeriumite alusel. Teine aspekt on see, et põllumeeste kõrval on ka teisi, kes halva suve tõttu kahju kannatasid. Näiteks kalamehed, turism ja miks mitte ka tänavatel toimuv õllekaubandus. Kas teiste kannatajate solidaarsus ulatub nii kaugele, et maksta kinni põllumeeste kahjud.
    Muidugi ei saa aga eitada, et ühiskond peab õnnetusse sattunuid aitama.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.