Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Opmann puistab maksupoliitilisi pärle

    Praeguseks on selge, et valitsus ei suuda enam keerulises majandussituatsioonis orienteeruda.
    Rahandusministeerium on valesti hinnanud tuleva aasta tulude laekumisi -- poole aasta taguses optimismilaines paika pandud prognoosid ei pea paika, mitmetel hinnangutel võib tulumaksu laekuda 500 miljoni krooni võrra vähem kui eelarve projektis ennustati.
    IMFi soovitusse karmistada eelarvepoliitikat tuleb suhtuda täie tõsidusega. Senisest ministeeriumide kaheprotsendilisest kulude kokkuhoiust jääb ilmselgelt väheseks.
    Kulude koomaletõmbamise asemel üritab rahandusministeerium leida kuludele hoopis lisakatteallikaid. Esmalt plaanis rahandusministeerium tulusid suurendada, tõstes tubaka- ja kütuseaktsiisi, mis niigi kõige halvemini laekuvad. Seejärel tuli ministeerium välja ettepanekuga maksustada sõidukid aktsiisiga. Esialgselt rikaste maksustamisena mõeldu moondus avalikkuse karmi kriitika tõttu lõpuks vanade autode teelt tõrjumiseks.
    Eilses Eesti Päevalehes käis rahandusminister Mart Opmann välja Eesti maksupoliitika tõelise «pärli» -- põllumajanduskahjude hüvitamiseks nn solidaarsusmaksu, mis jätab stabilisatsioonifondi reservid puutumata. IMF hoiatas äsja Washingtonist maailmariike populismilaine eest ja ei soovitanud ka puudutada stabilisatsioonifondi raha, vaid pigem suurendada selle reserve praeguselt 1,257 miljardilt 2,1 miljardile kroonile. Opmann pidi aga põllumeeste rahustamiseks mingi idee välja käima ja üks populistlik lubadus paistab mujal maailmas vähem välja kui fondist raha ammutamine.
    Opmanni ettepanekut toetas eile ka valitsus. Idee järgi peavad põllumeeste suhtes solidaarsust üles näitama suitsetajad -- maksma ühe aasta jooksul igalt suitsupakilt ühe krooni võrra rohkem aktsiisi. Raha hakkaks maksust laekuma alles tuleval aastal. Põllumees, kelle toetamiseks maksu kehtestada tahetakse, vajab raha kohe praegu.
    Valitsus lubas ilmastikukahjude hüvituseks eraldada 225 miljonit krooni. Solidaarsusmaksust laekuks põllumeestele umbes 140 miljonit krooni, sest tubakafirma Swedish Matchi andmeil müüakse Eestis aastas umbes selline arv sigaretipakke. Kuna tuleval aastal on niigi kavas tõsta tubakaaktsiisi, võib salatubaka müük uut hoogu saada ning põllumeeste toetus jääda veelgi väiksemaks.
    Siiani pidas Siimanni valitsus eri huvigruppide survele päris hästi vastu. Loodetavasti ei anna valitsus järele ka nüüd ega kuuluta välja kriisiaastat, ei garanteeri laene vms ning riigikogu korrigeerib valitsuse orientatsioonihäiretest tingitud maksupoliitilised eksirännakud.
    Mõneti on Siimanni kabineti otsustusvõimetusest isegi kasu olnud -- seda vähem on valitsus kippunud majandusellu sekkuma. Ent kriisisituatsiooni puhul, mil tuleb mõni otsus päevapealt langetada, on see ohtlik. See sunnib kahtlema, kas valitsus on valmis võitlema majandusraskustega kaasnevate muude probleemidega, nagu näiteks tööpuuduse kasv.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.