Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Stockmanni kasvuplaan
Uute investeeringute abiga tahab Stockmann oma praeguse 10,4 mld Eesti krooni suuruse aastase kogumüügi kahekordistada. Grupi eelmise aasta puhaskasum oli 450 miljonit krooni. Tänavu jaanuarist augustini on Stockmanni kaubamajade grupp suurendanud müüki 5% ja see on küündinud kuue miljardi kroonini.
Soomes Helsingis, Tamperes ja Turus on käsil mitu laiendusprojekti. Kui Stockmann 1981. a Tapiolas kaubamaja avas, oli selle müügipind 4200 ruutmeetrit, nüüd pärast laiendustööde valmimist suureneb müügipind 11 250 ruutmeetrini ja läbimüügi poolest on see tõusnud suuruselt Soome teiseks kaubamajaks. Laiendamist jätkab keldri ja kaheksanda korruse arvel ka Stockmanni Helsingi südalinna kaubamaja.
Novembris valmib firmal Moskvas Smolenski ärikeskuses 5000 ruutmeetri suurune kaubamaja, mis läks maksma 156 miljonit krooni. Grupi tegevdirektori Hannu Penttilä arvates peaks uusehitis tõstma Stockmanni tähenduse Venemaa pealinnas täiesti uuele tasandile.
Kui Venemaal augustis kriis algas, tõstis Stockmann Moskvas hindu inflatsiooniindeksi kohaselt. Nüüd on kohalikud võimud lubanud hindu jälle välja panna dollarites. Kriisi tõttu on Stockmann kahju kandnud umbes viis miljonit krooni, iseäranis kodumasinate ja valmisriiete müügi vähenemise tõttu, kuid vaatamata sellele ei mõtle Stockmann hetkekski Venemaalt lahkumisele, kus ta on tegutsenud 1989. aastast peale. Seni on kahjumiga lõppenud üksnes 1994. ja 1995. aasta. Grupi käibest annavad Venemaa-kaubamajad 4%.
Tallinnas tegutsemise kaks esimest aastat on olnud üle ootuste edukad ja seetõttu on otsustatud tuleval aastal kaubamajale peale ehitada veel kolm korrust. Sellega kasvab müügipind seal 5300 ruutmeetrilt 12 500-le. Konkurendil Tallinna Kaubamajal on müügipinda 8000 m², kuid temagi peab laienemisplaani. Paari aasta pärast loodab Stockmann olla juba Läti ja Leedu turul. Praegu annavad väliskaubamajad grupi käibest 15,3%.KL-ÄP