Tallinna Sadam on valmis ehitama uue kai

14. oktoober 1998, 00:00

Tallinna Sadama peadirektor Enn Sarapi sõnul on süvaveekaist huvitatud nii United Terminals NV kui ka AS Pakterminal ja Taani firma Eurodek Copenhagen A/S. Sarapi sõnul piisaks, kui kolm-neli stividorfirmat koopereeruksid ja garanteeriksid sadamale kaubavoo.

«Meie kui infrastruktuuri valdaja hakkasime seda ehitust finantseerima kaubatasudega,» lisas Sarap.

Uus kai on Sarapi sõnul olemas ka Tallinna Sadama arengukavades, see oleks igati soodus ka geograafilise asendi poolest. «Uus kai pakuks kõrval asuvale viljakaile tuulevarju,» täpsustas Sarap.

Kai ehitus kerkis üles esmaspäeval ASi Tallinna Sadam nõukogu istungil, kus arutati United Terminals NV soovi kasutada rajatava naftaterminaali juures Muuga sadama 9. ja 10. kaid. Need kaid on renditud ?veitsi firmale World Wide Cargo Establishment.

United Terminals NV Eesti esindaja ASi Lonessa juht John Madsen ei ole seni sadama juhtkonnaga kaide kasutamise osas kokkuleppele jõudnud ja pole saanud alustada 350 miljonit krooni maksva kütuseterminaali rajamist Muugale.

Lonessa ostis selleks 25 hektarit maad ja on lubanud, et uus terminaal tuleb keskkonnasäästlik.

«Kõik nõukogu liikmed olid üksmeelsel arvamusel, et kui investor on korda saanud keskkonnakaitselised küsimused ja lahendanud muud küsimused, ka tehnilised, siis võiksid nad pöörduda ka viljakai praeguse rentniku poole,» jätkas Enn Sarap.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
28. November 2011, 19:10
Otsi:

Ava täpsem otsing