Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
VW keskuse valmimine viibis
Volkswageni uus autokeskus ületas esimese valmimistähtaja ligi üheksa kuuga, mille sisse mahtusid peatöövõtja lepingu lõp- pemine ja mitmekuine viivitus.
Ehitusel projektijuhina tegutsenud tellija jaoks oli ebameeldiv üllatus, et projektis ettenähtud fassaadiklaasi tootev firma keeldus väiksemahulise tellimuse täitmisest ja analoogse klaasi tellimine ja tarnimine uuest firmast põhjustas kevadsuvel ligi kolmekuise viivituse. Algselt ehituse tellijaks olnud Eesti Talleks andis ehituse käigus juhtohjad üle tütarfirmale Saksa Auto.
Teraskarkassil, sandwich-paneelidest ehitatud suhteliselt lihtsa ülesehitusega kompleksi pindalast poole võtavad enda alla hoolduskeskus ja varuosade ladu, ülejäänu katavad teise korruse bürood, teenustööde vastuvõtu ja müügisaal.
Traditsiooniliselt püüab autokeskuse juures enim pilku efektne müügisalong, mille arhitektuurse ülesehituse juures tuli arvestada Volkswageni tehase uusimat, nelja vihmavarisambaga müügisaali trendi, mis on täielikult realiseerunud esimest korda maailmas.
28x28m müügisaal pole Saksa projekti täpne koopia, seda on nüanssides kohandatud oludele (katuseaknad), esindusruumi proportsioonid on sobitatud hoone ülejäänud osadega. Samuti on mõned materjalid asendatud analoogidega, näiteks Pilkingtoni fassaadiklaasiga.
Läbipaistev fassaad on tehtud klaaspakettidest (3,5x1,11 m), mis koosnevad 15 ning 6 millimeetri paksustest karastatud klaasidest. Klaaspakettidel pole raame ja need on teraskonstruktsiooni külge kinnitatud neljast kohast roostevabast terasest sõrmedega. Klaasfassaadi kohal on uudse lahendusega päikesevarjud.
Ehituse juures oli tähtis, et see järgiks Volkswageni margi müügifilosoofiat -- hoone müügisaali algprojekt pärineb Saksa autotehase arhitektilt. Tallinna autokeskus on esimene täielikult Volkswageni keskuste uue standardi 2000 järgi valminud kompleks, mille ehitamise kogemus seni puudus. Hoone detaillahenduste osas tuli konsulteerida Volkswageni arhitektiga, Saksa pool vaatas üle ka tarnelepingud.
Nõuetele vastav, keerulise tehnoloogiaga läbipaistvatest klaaspakettidest fassaad ei muutnud ehitust oluliselt kallimaks. Müügisaalis on keerukas peeglisüsteemidega valgustus, mis heidab eksponeeritud masinatele hajutatud valgust.
Saksa projekti kohandanud Nord Projekti ja ehitusfirma Slaideriga olime head partnerid -- müügisaali omapärase konstruktsiooniga seotud ootamatused lahenesid kiiresti ning sujuvalt. Kuigi hoone ei ole veel pidulikult avatud, töö seal juba käib, ja ehituskvaliteedi hindeks annan 5+.
Eesti Ehitus ei jätnud ehitust pooleli, meil oli algusest peale jagatud vastutusega peatöövõtuleping -- ehitada umbes kaks kolmandikku autokeskuse ehitusmahust. Ehitus oli jaotatud osadeks: meie ehitasime valmis hoolduse ja remondi poole, müügisaali vundamendi ja hoone karkassi, samuti välitrassid. Lõpetasime oma töö kvaliteetselt ja isegi enne tähtaega.
Eesti Ehitusele poleks olnud probleem teostada töid, mida meie teada tellija Eesti Talleks soovis ise korraldada.
Slaider võitis Saksa Auto korraldatud ehituskonkursi müügisaali, administratiivruumide, haljastuse ning teede ja platsitööde lõpetamiseks. Tööd alustasime juulis kahekuulise ehitustähtajaga. Rahalises mahus moodustas töövõtt ligikaudu 30% objekti maksumusest.
Tööde jätkamine poolelioleval objektil kulges ladusalt. Eesti Ehituse varasema töö kohta võib öelda häid sõnu, meie midagi ringi tegema ning seetõttu kahju kannatama ei pidanud.