Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Firma algab uksesildist
Firmasilt ja majajuht on esimesed sammud kliendi ja teenindaja vahelises suhtlusprotsessis. Vaadates silti, tekib inimesel esimene emotsioon ja mõte seoses firmaga, mille kontori uksest ta siseneb. Tunde ja mõtte põhjal loob inimene endale esimese hinnangu ettevõttest. Seetõttu on soovitav kogu oma firma sildisüsteem hästi läbi mõtelda.
Sildid tuleks sobitada kujunduse ühtse stiiliga: kui on kallis kujundus ja odavad või kehva teostuseda sildid, jätab see firmast lohaka mulje. Samas kui askeetlikult kujundatud kontori ustel ripuvad kallid ja ühtsest stiilist välja langevad viidad, tekivad tulijal ootused, mida pilt edasi astudes ei toeta. See tekitab kliendis segadust ja raskendab selgusele jõudmist, mida sellelt firmalt oodata. PVC-materjalist majajuht tundub ülekullatud ümbruses maitsevääratusena, küll aga sobib see odavamasse interjööri. Kindlasti võib nii majajuhis kui uksesiltidel kasutada firmasümboolikat.
Peale sisekujunduslike nõuete on firmasildil, majajuhil ja ukseviitadel puhtpraktiline nõue -- informeerida ja aidata külalisel firmas orienteeruda. Seepärast peaks need elemendid olema võimalikult nähtavatel kohtadel ning eristuma ümbritsevast taustast. Küll ei pea majajuhti ega ruumiviitasid tegema standardsetes mõõtudes ristkülikukujulistena. Uudsena mõjub kasvõi nelinurk. Samas ei maksa silte ka nii keerulise kujuga teha, et neid raske lugeda oleks.