Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kitsing ei sobi sadama nõukogule
«See tuleneb sadama tänastest vajadustest,» põhjendas Kitsingu asendamist juhatuses Tallinna Sadama nõukogu esimees Kalle Pedak. Tema väitel oli tehnikadirektor Kitsingu kaasamine juhatusse vajalik varem, mil sadamas olid väga suured investeerimisprojektid.
Tallinna Sadama nõukogu valis Kitsingu asemele juhatusse finantsdirektori Märt Tomsoni.
«Investeeringud peavad hakkama tagasi tooma ja siin on finantsdirektoril suur vastutus,» märkis Pedak.
«Kinnitan veel kord, Kitsingut ei ole milleski süüdistatud ja ta jätkab tööd sadama tehnikadirektorina,» lisas ta.
Samas suurendas Tallinna Sadama nõukogu esmaspäeval selle aasta investeeringute plaani 160 mln krooni võrra 390 mln kroonini.
Aare Kitsing nõustus, et juhatuse liikme kohalt tagandamine on esimene samm teel vallandamise suunas, sest suure ettevõtte juhatuse liikme kohene vabastamine tekitaks teravdatud huvi vallandamise põhjuse vastu.
Kitsing väitis, et tema asendamise küsimus ei ole Kalle Pedaku ega terve nõukogu initsiatiiv. Küsimus on ministeeriumis kõrgemal tasemel, lausus ta.
Teede- ja sideministeeriumi juhtfiguurid on minister Raivo Vare ja kantsler Ruth Martin, kelle elukaaslane on Tallinna Sadama juhatuse esimees Enn Sarap.
Kitsing kinnitas, et tema vabastamise taga juhatusest on soov eelistada Tallinna Sadama ehituskonkurssidel üht kindlat firmat. «Üldiselt tahetakse, jah, suunata tellimusi ühte auku, aga mina ei taha sedaviisi,» tunnistas Kitsing.
Küsimusele, kas jutt käib ASist EMV, vastas Kitsing: «Ütleme nii, et seda on näha.»
EMVga on seotud ka viimane tüli ehitajate vahel, mis puhkes Tallinna lennujaama ehituskonkursil, kus AS Merko Ehitus vaidlustas EMV võitnud pakkumise. Protesti tulemusena lahkus ASi Tallinna Lennujaamad juhi kohalt Mati Sõrmus.
Mitme ehitusfirma juhi kinnitusel on ehitusfirmad eratellijate puudumise tõttu võitluses riigitellimuste pärast kõigeks valmis. Samas on juhitud tähelepanu sellele, et Tallinna Sadam on pikka aega eelistanud ehituskonkurssidel põhjendamatult firmat OÜ Eesti Ehitus.