Laupäev 3. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Tellimuslennud toovad vähe kasumit

15. oktoober 1998, 00:00

«Kui 5 protsenti teenime, on hästi, sest lennureiside omahind on väga kõrge,» ütles ELK tegevdirektor Priit Lõuk, kelle sõnul on selliste lendude peamine eesmärk firma ülalpidamiskulude katmine ja inimestele töö andmine.

«Lennu omahind ja sellest sõltuv kasum oleneb oskusest leida head partnerid ja kaubelda välja võimalikult madalad teenuste hinnad lennujaamades,» selgitas ta.

Lõugu sõnul tellitakse t?arter tavaliselt piirkonda, kuhu regulaarlende ei tehta või on need seotud ebamugavate vahemaandumistega. Teistest sagedamini kasutab ELK teenuseid Turu ülikool, kellel on Eestiga tihedad koostöösidemed. Suurt lennukit on tellinud spordiliidud, samuti Eesti tööjõudu kasutavad välismaa kalapüügifirmad, et meremehi püügipiirkonda viia.

AS Avies on lennufirma, mis teeb oma nelja lennukiga ainult tellimuslende. USA päritolu kaheksakohalised Piperid lendavad nii Venemaale kui ka Euroopa riikidesse. Sageli kasutab seda väikelennukit oma reisideks ärimees Ernesto Preatoni.

Avies teenindab kliente ka T?ehhi päritolu lennukiga L-410 ja seitsmekohalise reaktiivlennukiga Learjet-55. Firma tegevdirektori Vladimir Pisarkovi sõnul on Learjet kallis luksuslennuk, mis lendab kõrgelt ja kiiresti ning on võimeline läbima vahemaandumiseta pikki vahemaid. Nii on selle lennukiga käidud Sitsiilias, Maltal ja Portugalis. Tellijaiks on olnud Eesti jõukad ärimehed. Üks Learjeti lend Stockholmi ja tagasi maksab ligi 5000 dollarit, iga ootepäev kohapeal aga 500 dollarit.

Estonian Air on seni ainsa Eesti lennufirmana teinud regulaarseid tellimuslende turismifirmale Wris Tours. Lennufirma infojuhi Raimond Made sõnul käivad praegu läbirääkimised veel nelja turismifirmaga lendude alustamiseks talvisel hooajal. Püügikohta on viidud ka kalalaevade vahetusmeeskondi. Lisaks on teenindatud Eesti Vabariigi presidenti tema ametireisidel.

Turismifirma Wris Tours kasutab oma lennureiside korraldamisel Estonian Airi 108kohalist Boeingut. Reisipaketi hinnast moodustavad kulud lendamisele ligikaudu kaks kolmandikku.

Tootejuhi Tiina Petersoni sõnul kannab kogu lennureisidega kaasneva kommertsriski turismifirma ja seetõttu on loobutud näiteks Sorrento reisist, mille puhul oli raske lennukit täis saada.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
28. November 2011, 19:10
Otsi:

Ava täpsem otsing