Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maanteeamet saab oodatust 300 mln kr vähem

    Kärbitud eelarve tingimustes peab maanteeamet osa järgmiseks aastaks planeeritud töid ära jätma. Nii näiteks ei saa remontida kruusateid ja lõpetada pooleliolevaid objekte maakondades. Seisma jääb tänavu alustatud Sultsi--Abja teelõigu ja Kilingi-Nõmme ümbersõidu rajamine. Paremaid aegu jääb ootama Narva ümbersõidu projekteerimine ja Rapla ümbersõidu valmisehitamine. Viimane on vajalik Tallinna--Tartu maantee koormuse vähendamiseks.
    Maanteeamet taotles 1999. aasta riigieelarvest üks miljard ja 93 miljonit krooni, sellest maanteehoiuks 747 miljonit ja investeeringuteks 258 miljonit. Viimases eelarveprojektis on maanteeameti rea peal 821 miljonit krooni. Mootorikütuse ja mootorsõiduki aktsiisi tõusust tuleval aastal riigieelarvesse lisanduv 300 miljonit krooni oleks peadirektori hinnangul päästnud maanteeameti raskest valikust, millised tööd teha ja millised tegemata jätta.
    Maanteeameti peadirektori Riho Sõrmuse sõnul jääb maanteehoiuks ja -ehituseks eraldatud vahendite kasv oluliselt maha autoomanikelt võetavate maksude kasvutempost. Riigieelarvesse laekuvast mootorsõidukiaktsiisist jõuab maanteedele ligikaudu pool. Sõrmus näeb lahendust sihtotstarbelises finantseerimises, nii et kütuseaktsiis, auto aastamaks, sõidukiaktsiis ja raskeveokite tasu läheks lähiaastail täies ulatuses riigi- ja vallateede sõidukorras hoidmiseks.
    Autojuhtide liidu president Hellat Rumvolt on arvutanud, et juba praegu võtab riik iga autojuhi taskust 2000 krooni aastas ilma talle midagi vastu andmata. «See on röövimine päise päeva ajal, me ei saa sellega nõustuda,» ütles ta.
    Riigikogu rahanduskomisjoni esimehe Olev Raju sõnul ei peagi mootorikütuse aktsiisist laekuv raha maanteehoiule kuluma. Raju lisas, et kõik jutud sel teemal on mõeldud riigieelarve läbikukutamiseks.
    Teede- ja sideministeeriumi pressiesindaja Tommy Biene sõnul kulub osa mootorsõidukitega seotud maksudest laekuvatest summadest ka laeva- ja rongiteede korrashoiuks.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.