Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesmärk on tabada kogu sihtrühma
Integreeritud otseturundus on erinevate otseturundusliikide kasutamine ühe konkreetse kampaania raames. Levinuimad liigid on: otsepostitus, telefoniturundus, interaktiivne turundus, messid ja esitlused.
Integreeritud otseturunduse osa kasvu Eestis võib tunda järgmise aastatuhande alguses.
Kümme aastat peaks olema piisav aeg, et aru saada millisel moel oma toodet või teenust paremini pakkuda. Jõudis ju otsepostitus meieni üheksakümnendate alguses.
Juba aastakümnete eest on mõistetud, et integreeritult tagab otseturundus oluliselt parema tulemuse: turg elavneb ja võib saada vajalikku infot, et tugevdada firma plaanipärast arengut ja püstitada täpsemaid turundusstrateegiaid.
Seni ei ole Eestis integreeritud otseturundust laialdaselt kasutatud, sest seda teenust pakkuvate firmade arv on väga väike ning nende professionaalsus kaheldav.
Integreeritud otseturunduse näiteks võib tuua firma, kes pakkus tööstuse ja mehhaanikaga tegelevatele ettevõtetele lokaalseid kaubatranspordi vahendeid.
Valisime andmebaasist potentsiaalse sihtgrupi. Kuna aga pakkumist ei ole mõtet saata firma juhtidele, siis uurisime eelnevalt telefonitsi isiku nime, kellel on parim ülevaade firma tehnikast ning seadmetest.
Otsepostituse pakett oli koostatud selle saajale äärmiselt loogiliselt ja lihtsalt. Iga tooterühma lõppedes oli kataloogi lisatud ka perforeeringuga faksiteatis, mida sai hõlpsasti täita ja saatjale kohe tagasi lähetada.
Nendega, kes ei vastanud, praegu tegeletakse ning lõppresultaadi võime anda alles mõne aja möödudes.
Läbirääkimised käivad samuti ühe projekti üle, kus integreeritult kasutada otsepostitust, telefoni- ning interaktiivset turundust. Viimane oleks sama kampaania üks osa Internetis. Eesmärk on kaasata kampaaniasse võimalikult lai tarbijaskond, kes siis omale sobivas meedias selles osaleksid.
Kampaania osa Inernetis tagaks selle suurema atraktiivsuse ja ka suurema osavõtuprotsendi. Otseturunduse väljundid võivad koos anda suurepäraseid tulemusi. Küsimus on vaid selles, kuidas neid kasutada.
Integreeritud otseturunduse efektiivsust ilmestab järgmine näide. Kui saata otsepostitusega 500 potentsiaalsele tarbijale toodet tutvustav kataloog, mille juures oleva kupongi tagasisaatmisel saab lisainfot ja/või osaleda loteriis, vastab aktiivselt ligi 21%. Peale selle tuleb veel 24% pealiskaudseid vastuseid eesmärgiga osaleda ahvatlevas loteriis. Seega tulemuseks on 110 aktiivset kontakti, 140 passiivset ning 250 nn surnud vastust.
110 potentsiaalset tarbijat 500st on hea saavutus! Mis aga saab ülejäänutest?
Siinkohal võib mängu võtta telefoniturunduse, et välja uurida passiivsuse ja suremuse põhjus.
Professionaalse lähenemisega saab kindlasti mingi protsendi ka nn surnud turuosast ellu äratada.
Kui seda teha ei suudeta, siis tulevikus nendele firmadele seda toodet ja sellega seonduvat infot enam ei pakuta. Järelikult tuleb nendele läheneda teisiti.