Kontrolli auto rehvimustrit

20. oktoober 1998, 00:00

Turvaliseks autosõiduks peab rehvimustri jääksügavus olema vähemalt 1,6 mm.

Kuiva teekatte puhul haakub teega hästi ka siledaks kulunud rehv, kuid Eestis sajab siiski sageli ja talv on lumega.

Eriti maanteesõidu kiiruste juures on oluline rehvide õige siserõhk ja tasakaalustatus. Viimasest ja esisilla seadenurkadest oleneb ka rehvi kulumine.

Sõiduki ühel teljel ei tohi kasutada diagonaal- ja radiaalrehve, samuti erineva turvisemustri tüübiga rehve. Mustritüübi mustrijoonis (maantee-, talve-, maastiku-) võib olla erinev.

Amortisaatorid, mis hoiavad rattaid teega heas kontaktis, peavad olema jäigad. Väga oluline on ka vasaku ja parema poole sarnasus. Suure erinevuse korral, nagu pidurdusjõudude erinevuse korral, põhjustab kehv amortisaator ja sellest johtuv ratta sidestus teega sõiduki viltukiskumise. See võib ohtlikuks saada libedal teel järsult pidurdades.

Rooliga seonduvaid probleeme on harva, kuid rikete korral on oht suur.

Sõidu ohutust mõjutab ka streikiv mootor, mille tõttu võidakse kaasliiklejatele jalgu jääda. Samad probleemid tekivad, kui käik ei lülitu sisse või välja või sidur ei tööta.

Iseenda turvalisuse huvides ei tohi unustada autosse muretsemast sertifikaadiga ohukolmnurka, nõuetele vastavat apteeki, tulekustutit, tõkiskingi ja ärandamisvastast seadet.

Kaasliiklejaid häirib ja ohustab auto diiselmootori tossamine. Samuti ohustab liiklust pori pritsiv, ilmselt ilma porikummideta sõitev auto.

Ka mürisev summuti ja vali muusika tõmbavad kaasliiklejate tähelepanu kõrvale.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing