Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kütuseaktsiis tekitab kadedust
Mootorikütuseaktsiisi puhul ei ole Eestis rakendatud põhimõtet -- kasutaja maksab -- ehk kütuseaktsiis ei ole läinud otse teedeehitusse-korrashoidu, vaid riigieelarvesse. Põhjendus on seni olnud, et ainult aktsiisist teede jaoks ei jätku. Tulevaks aastaks saab teedehoid taotletud 1 miljardi 98 miljoni asemel 821 miljonit krooni koos riigikogu rahanduskomisjoni esimehe Olev Raju sõnadega, et kütuseaktsiis ei peagi teedesse minema. 1999. a loodetakse kütusaktsiisi koguda 1,6 miljardit, lisame autoaktsiisist loodetava 377 miljonit jt sohvrite koormised -- kui see tulu läheks otse maanteeametile, oleks riigieelarveaukude lappijate kadedus küll suur, ent teed oleksid korras ja autosõitjad teaksid, mille eest nad maksavad.