Röövitud takso võib tagasi tuua satelliit

20. oktoober 1998, 00:00

OÜ ESRA KO juhataja Heiti Gross nimetab satelliidi eelisteks raadio- ja mobiilside ees levitakistuste puudumist ja võimalust alarmi korral kiiresti ja täpselt häireandja asukoht määrata.

Satelliitjälgimise kasutuselevõtt on Grossi sõnul väikesele firmale küllaltki kallis, aga peale kolme auto röövimise sunnivad taksofirmat tegutsema sellega seotud täiendavad väljaminekud. Nimelt tuleb liisingumakseid tasuda ka röövitud autode eest.

Lisaks on taksod kindlustatud nii, et kindlustusvõtjale laieneb 15protsendiline omavastutus. 420 000 krooni maksva auto puhul on 15% 63 000 krooni.

Satelliitjälgimissüsteemi rakendamiseks teeb ESRA koostööd Installatsiooni Kompaniiga, kes taotleb võimalust esindada Eestis ülemaailmset satelliitsidesüsteemidega tegelevat firmat Orbcomm.

Autoröövide tõkestamisest on huvitatud ka Ühisliising, kellele Mercedesed kuuluvad. Röövide jätkumise korral võib neil probleeme tulla Leks Kindlustusega.

Oleme varem samuti röövlite ohvriks langenud. 1993. aastal kaotasime kaks, 1994. aastal ühe auto.

Rakendasime kõikvõimalikke abinõusid: turvasignaale, salanuppe jne. Satelliitjälgimist oleme pidanud seni kalliks lõbuks.

Kõige tõhusamaks röövimisvastaseks abinõuks peame autode muutmist ehtsateks taksodeks. Taksomeeter paikneb meie autodel armatuurlaual ja selle äravõtmisel jäävad jäljed näha. Ka auto ustele kleebitud kalleid kilesid on väga raske eemaldada.

Autode jälgimise moodus, mida meie pakume, põhineb sõnumite saatmisel.

Selleks on vaja autole paigaldada nn must kast, mis edastab soovitud sõnumi kas kindlate ajavahemike järel või jälgija soovi korral.

Sõnumid saabuvad Interneti kaudu arvutisse või käsikommunikaatorisse. Soovi korral võib andmete saajaks ja reageerijaks olla näiteks turvafirma.

Seade, mis autosse paigaldatakse, peidetakse hästi ära. Antenni võib ühendada uksepiida või aknaklaasi raamiga.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing