Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Konkurendid ähvardavad Eesti laevu mugavuslipuga
Rahvusvaheline transporditöötajate föderatsioon (ITF) pole seni selleks vajadust leidnud, et Eesti mugavuslipumaaks kuulutada.
Mugavuslipu laeva käsitletakse rahvusvahelises ulatuses madalamal tasemel kui rahvuslipu all sõitvat ja seda võidakse näiteks boikoteerida sadamates kauba pealelaadimisel. Samuti võivad mugavuslipu all sõitva laeva kindlustussummad suuremad olla.
Eesti Merelaevanduse asedirektori Viktor Palmeti hinnangul pole mugavuslipp häbiasi ja selle all võivad ka igati korralikud laevad sõita. «See on normaalne majanduspraktika, mis võib riiki välisraha sisse tuua,» märkis ta, tuues näiteks suured laevandusriigid Libeeria ja Panama.
Palmeti sõnul võiks Eestis tulla kõne alla kahe registri pidamine. «Näiteks võiks laevade suhtes, mis sõidavad ookeanidel ja kunagi Eesti sadamaid ei külasta, kaaluda mugavuslipu kasutamist,» selgitas ta. Sellistel laevadel võib kasutada suures ulatuses võõrriigi tööjõudu ning hoida kokku meeskonna kohalevedamisega seotud transpordikulude ja sotsiaalmaksude pealt.
Meremeeste ametiühingu juhatuse esimehe Jüri Lemberi sõnul pole Skandinaavia ametiühingud rahul sellega, et lääne reederid teenivad tänu Eesti tööjõule superkasumeid.