Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Reklaam prügikastist CDni
Eesti Telefoni informatsioonidirektor Enno Kiviloo sõnul on CD-ROMil atraktiivsed võimalused ja ettevõtte infotehnoloogia inimesed kaaluvad praegu neid.
Seni enese reklaamimiseks videofilmi kasutanud Eesti Telefon on CD-reklaamiks ühe konkreetse pakkumuse saanud. «Hinnast ei ole me veel rääkinud, seega ei oska öelda, kalliks selline asi võib minna,» räägib Kiviloo. «Oleneb, mislaadset infot CD-le panna.»
Kiviloo leiab, et CD-ROMi võib enese reklaamimiseks kasutada nii suur kui ka väike ettevõte. «Kõik oleneb sellest, milliseid võimalusi otsitakse,» ütleb ta.
Eesti suurfirmadest on ennast tutvustava CDga turule tulnud läänes aktsiate omandiõigust tõendavaid väärtpabereid müünud Ühispank.
Ühispank on laserplaadile mahutatud 600 lehekülge teksti, umbes 100 majandusgraafikut ja joonist, ligikaudu 100 tabelit finantsandmetega, 15 videolõiku ja 300 internetilinki. Suures infohulgas liikumist hõlbustavad jooniste, tabelite, videode ja internetilinkide sisukorrad.
Ühispanga statistika järgi on 1,5 kuuga klientidele ja koostööpartneritele jagatud enam kui 1000 CD-ROMi, mille vahendusel on tehtud enam kui 4300 päringut Ühispanga kohta. 1000-le jagatud plaadile telliti veel 3000 juurde.
Ühispanga avalike suhete osakonna asejuhataja Andres Aarma CD-projekti täpset maksumust nimetada ei taha. «Suurusjärk on 400 000 krooni,» ütleb Aarma, lisades, et rahvusvaheliste standardite järgi on see odav.
Läti tegi riiki tutvustava CD-ROMi ja Leedu Ignalina tuumajaama plaadi, neil maksis see rohkem, toob ta võrdluse.
Hansapank plaanib turundusosakonna juhataja Tiit Peki väitel Ühispanga omast ulatuslikumat CD-ROMi kampaaniat.
«Meil tuleb ka mingi aja pärast mitmeid CD-ROMe -- üks üldine panka tutvustav plaat ning siis erinevatele klientidele suunatud tutvustusi,» räägib Pekk.
Pekk toob peamise põhjusena, miks Hansapangal seni säärast plaadireklaami pole, välja selle kõrge hinna.
Väikese koguse juures läheneb ühe plaadi hind sajale kroonile. «Me suudame oluliselt odavamalt materjale paberile trükkida,» lausub ta.
Ühispanga CD-ROMi tootnud Halo Interactive DDB direktori Sten Tamkivi arvates on laserplaadid igati perspektiivikas reklaamivõimalus.
Kui varem oli CD-ROM täielikult eraldi reaalajas toimuvast, siis nüüd saab otse laserplaadilt näiteks Internetti.
Kui Ühispanga plaadil on statistika börsi kohta eelmise aasta lõpuni, siis saab sealt ka börsi kodulehele ning seega uudsemat infot, räägib Tamkivi.
- laserplaat, millelt arvuti selleks ettenähtud seadme abil infot loeb
- leiutati 1975--1979
- mahutab infot kuni 700 megabaiti (tavalise flopi maht 1,4 megabaiti)
- kasutatakse peamiselt tarkvara salvestamiseks, viimasel ajal ka reklaami tegemiseks
- hind tühjalt poest ostes ca- 40 krooni
- Ühispanga reklaami-CD hind ca- 133 krooni