Reede 24. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Jimny käitub vastuoluliselt

30. oktoober 1998, 00:00

Vaatamata oma vaid 2250 mm pikkusele telgede vahele ja 1,3-liitrisele mootorile (maastikuautodel oleme harjunud tunduvalt suuremakubatuuriliste jõuallikatega) saab Jimny aukudel-küngastel üllatavalt hästi hakkama.

Tegelikult pole 2250 mm nii vähe midagi, sest eelkäijal Samurail oli teljevahe vaid 2030 mm ning Eestis mõne aasta eest politsei autoostuga kuulsaks saanud lühikese versiooni Vitaral jäi telgede vahele vaid 2200 mm.

Norimiseks annab Jimny siiski põhjust küllaga.

Maantee, kus Jimnyga sõita, peaks olema ideaalselt sile. Jäik vedrustus ja lühike telgede vahe tagavad selle, et väiksemategi konaruste korral hakkab auto hüplema ja hambad tahavad suust välja kukkuda.

Häirib ka mootori jutukus. «Sõites 100 km/h, tundub müra järgi, nagu oleks sees 3. käik ning tuleks üle minna 5. käigule,» imestas ÄP autotestis osalenud OÜ Haljava tegevdirektor Aavo Mooste, kui avastas, et tegelikult oligi juba 5. käik sees. Samas on auto müra nii tühikäigul kui ka maastikul sõites täiesti normaalne.

Põllumajanduses tegutsevana ja pidevalt maal autoga sõitjana ei jäänud Mooste rahule ka Jimny käitumisega kruusateedel.

«Tagaots hakkab kergesti viskama, kruusatee auto see kohe kindlasti ei ole,» konstateeris Mooste, kuid leidis siiski vabanduse auto pikkuses. «Eks ta on ikka liiga lühike,» märkis ta.

Küll aga sai kiita Jimny manööverdamisvõime -- nii Aegviidu polügoonil kruttimine kui ka ühe teeotsa mahamagamise järel pealesunnitud tagasipööre maanteel tõestasid pisikese auto tugevust selles sektoris.

Jimny on siiski d?iip mis d?iip -- täisraam, nii ees kui taga tugevate sildadega sõltuv keerdvedrustus, jaotuskast, mis võimaldab sõidu ajal lülitamist tagaveolt kiirele nelikveole ja tagasi.

Nelikvedu läheb vaja alles siis, kui tee päris olematuks muutub.

Balenolt tuttavat 1,3-liitrist mootorit on maastiku esitatavaid nõudeid arvestades kohandatud (suurendatud momenti) ning saavutatud 80 hj ja 104 Nm saavad auto 1100kg tühimassi arvestades Jimnyga hästi hakkama.

Täielikult rehabiliteeris Jimny end vana sõjaväepolügooni kaevikute vahel ukerdades.

Nähtavus on hea, isteasend maasturile kohaselt kõrge, tahavaatepeeglid on suured ja annavad hea ülevaate ümberringi toimuvast.

Norida võiks vaid, miks kaassõitja ees täiendavat käetuge pole -- hüplevas autos end paigal hoida pole kuigi lihtne.

Eespool loetletu jääks poolikuks ja Jimny suhtes ülekohtuseks, kui jätta arvestamata hind.

Siin on Jimnyl konkurentide (kui mitte arvestada Nivat) ees kõva eelis. Kõige odavam Jimny JX maksab 175 900 krooni, sama varustustaseme Samurai oli 4000 krooni võrra kallim.

JLX-versioon, millel on elektriaknad, elektripeeglid, katusetalad, roolivõimendi tviidpolster, maksab 195 900 krooni.

Jimny täpse sihtgrupi määramisega jäi jänni nii ÄP testigrupp kui ka Aavo Mooste. Autot müüv AS Japauto propageerib Jimnyt kui pere teist autot, mis võiks sobida naistele. Siiski ei kutsunud auto ei väljast ega seest naisterahvastes vaimustust esile.

Kahtlane on ka, kas Samuraiga võrreldes efektsem välimus Jimnysid linnadesse toob -- siin hakkavad mõjuma sõiduomadused.

Aavo Mooste arvas, et Jimny võiks sobida Lõuna-Eesti kirglikule seenekorjajale, kuid need sõidavad rongiga...

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing