Korraga telli suures koguses kalendreid

03. november 1998, 00:00

Aasta viimastel kuudel tellivad ettevõtted trükikojast kalendreid, tavalised tiraa?id on 100--500.

Uue aasta kalendreid saab oma töötajatele, partneritele ja klientidele jõuluks kinkida.

Firma logo ja sümboolikaga kalender täidab seinal terve järgneva aasta püsireklaami ülesannet.

Tabelis on võrreldud juhuvaliku põhjal võetud Tallinna trükikodade trioseinakalendrite hinnapakkumisi. Eeldatud on, et selle 12-leheküljelise kalendri kuupäevade osa on kahevärviline ja igal rebitaval leheküljel on kolm kuud: jooksev, eelnev ja järgnev.

Hinna sees ei ole neljavärvilise põhipildi kujundustasu, paljud kliendid toovad trükikotta juba kujundatud pildi trükikiled, mille valmistavad üldjuhul ette reklaamibürood.

Lakrito trükikojast eraldi kujunduse tellimine läheks näiteks maksma 120--150 krooni tund. Odavam kujundusvariant on valida välja mõni trükikoja pakutav slaid ja lasta kombineerida seda firma logoga. Firmale iseloomulikuma kujunduse tellimine läheks aga kallimaks.

Hinnapakkumises on arvestatud ka, et kalender on köidetud metallspiraaliga ning varustatud päevamärkijaga.

Koguste suurenemisega ühiku hind väheneb kuni kaks korda. Kümne kalendri tellimine oleks lausa priiskamine.

Mõningad trükikojad ei võta alla 500 eksemplari jutulegi.

Paljud ettevõtted jätavad kalendrite tellimise viimase kuu peale. Kui muidu täidab trükikoda kliendi tellimuse ühe nädala või kümne päevaga, tuleb detsembris oodata üle kahe nädala, kuigi töö käib kahes vahetuses.

Kalendri põhipilti, millel saab oma logo või muud firmale iseloomulikku kujutada, on võimalik tellida ühe- ja mitmevärvilisena. Üldjuhul on soovitatav tellida neljavärviline, sest see tuleb odavam ja on ka ilmekam. Ühe-, kahe- või kolmevärviline oleks kallim, sest neid tuleks teistest tellimustest eraldi teha.

Kalendri lõpphind sõltub ka köitmisviisist, näiteks tellides perforeeritud kalendri lisanduks ühe kalendri hinnale 7--8 krooni. Samas on plastikust kammköide odavam metallköitest.

Kuigi mõnikord jätab Ilo Prindi töökvaliteet soovida, kavatseb reklaamibüroo Akolit ka edaspidi selle trükikojaga koostööd teha.

Tegijal juhtub mõndagi, näiteks eelmisel aastal tuli paluda mõningaid asju ümber teha. Kui soovitud on ikka musta värvi, siis ei saa leppida tumesinisega.

Mõni aasta tagasi, kui Eesti trükikojad veel ei suutnud piisavat kvaliteeti tagada, tegi Akolit koostööd Soome trükikojaga, kelle töötulemused on ei ole sugugi paremad kui Eesti trükikodadel täna.

Ka hinnad on naaberriigi trükikodadel samasugused. Lahe tagant tellides tuleb aga lisaks transpordikulu ning väikesed ebamugavused. Näiteks Eestis ei valmista mingit raskust probleemi korral trükikotta kohale minemine.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing