Tagamootoriga ?koda muutub peagi uunikumiks

06. november 1998, 00:00

Tagamootoriga ?kodad on juba haruldased. Pole ime, kui arvestada, et mõnegi remonditöö tegemine ähvardab minna kallimaks kui auto.

Suur osa 1984.--1986. aastal valmistatud autodest müüdi üheksakümnendate aastate alguses Eesti Helkama Autos. Firma juht Ants Allik meenutab, et siis sai Soomest odavalt kasutatud ?kodasid Eestisse toodud. Tagamootoriga 120LSi ja 130LSi sai sealt pea poolmuidu.

Allik nimetab LSi murena vajadust hoolikalt jahutusvedeliku temperatuuri jälgida. Auto omapära -- mootor asub taga, radiaator ees -- loob olukorra, et jahutusvedeliku torustik on hiigelpikk.

«Pagasiruumi paremas nurgas asub õhutusventiil, kui temperatuur üle 100 kraadi läheb, tasub kindlasti sealt liigne aur välja lasta,» juhatab Allik. Kes seda ei tee, keedavad tihendi ära ja lasevad auto plokikaane kõveraks.

Teine vana ?koda põhiviga on esimeste käändtelje pukside hingusele minek. Kui need mõlemalt poolt välja vahetada, läheb töö kallimaks kui auto ise! Uuematel ?kodadel on juba ?arniirid, nendega sellist probleemi ei esine.

Praeguse libedaga võib vana ?koda olla kurvides halvasti juhitav.

  • Mootor on juba nii konstrueeritud (1960. aastatel), et kulutab palju õli ja suitseb.
  • Mootori väike ressurss (100 000 km juures vajab mootor juba kapitaalremonti).
  • Plokikaane tihend põleb tihti läbi.
  • Probleemid jahutussüsteemiga (õhk jahutussüsteemis).
  • Talvel külmuvad ukselukumehhanismid ära ning ust ei ole võimalik avada/sulgeda.
  • Talvel kõva külmaga jääb salongisoojendus nõrgaks (aknad jäätuvad).
  • Summuti põleb tihti läbi.
  • Libedaga (vesi/lumi/kruus) võib esineda tugev alajuhitavus kurvides.
  • Roostetanud küljekarbid ja tagatiiva ääred.
  • Spetsialiseerunud varuosapoest ostes või tellides on varuosad isegi kallimad kui laialt levinud Opelitel, Fordidel jne. Tõhusaks abiks on romulad. Kui on plaan vanemat ?kodat kauem pidada, tasub osta üks varuosadeks juurde (500--2000 kr).

  • Odav pidada, lihtne.
  • Suhteliselt ökonoomne.
  • Plastmass ei nagise sees.
  • Talvel ja mudas hea läbivusega.
  • Avar väljavaade autost.
  • Vastupidav veermik.
  • Originaalne tobe välimus.
  • Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    06. December 2011, 19:34
    Otsi:

    Ava täpsem otsing