Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raudtee lõpetab soosingu

    «Oleme lähedal sellele, et vaadata veolepingud ja tariifid üle,» kinnitas Eesti Raudtee juhatuse esimees Parbo Juchnewitsch reedel. Eesti Raudtee tahab tema sõnul tunduvalt muuta senist tariifipoliitikat, aga millised need muutused on, ei soovinud ta veel selgitada.
    Juchnewitschi sõnul tingis suuremate transiidifirmade veotariifide võrdsustamise tihenev konkurents ja kütusetransiidi kasv. Seni kehtinud soodsat hinda Pakterminalile põhjendas Juchnewitsch firma tagatud transiidimahuga, mille tõttu on kasvanud raudtee koormus.
    «Seni oli seis selline, et tuli transiiti sisse meelitada,» lausus ta. Kui neli aastat tagasi vedas Eesti Raudtee aastas 24 mln tonni kaupa, siis tänavu on see kogus veerandi võrra suurem ehk 30 mln tonni. Kasv on toimunud valdavalt kütusetransiidi arvel, kus Pakterminal on Eestis liider.
    Eesti Raudtee lepingut Pakterminaliga, mille järgi on firma veotariif märgatavalt madalam kui konkurentidel, kutsutakse seetõttu kütuseringkondades kinkelepinguks.
    Küsimus pole niivõrd tariifides, kes kui palju maksab, vaid äritavades, lausus ASi EOS juhatuse esimees Arnout Lugtmeijer.
    Seni on küll nii, et lepingu tingimused sõltuvad sellest, kuidas keegi on Eesti Raudteelt need välja kaubelnud, märkis kütusefirmasid ühendava õliühingu tegevdirektor Toomas Saks.
    See on raskete läbirääkimiste tulemusena sündinud kahepoolne kokkulepe, märkis Pakterminali nõukogu esimees Aadu Luukas.
    Pakterminal oli ärkamisaja järel esimesi firmasid, keda sai tõsiselt võtta, lausus teede- ja sideministeeriumi asekantsler Meelis Pihel. «Täna vajab süsteem muutmist, mis seal salata, Venemaa kriis on tekitanud teiste firmade seas pahameelt,» kinnitas ta.
    Venemaa rahakriisi järel suurendasid sealsed naftatehased järsult müüki. Hoolimata terminaali täisvõimsusel tööst seisis Eesti raudteedel korraga 2 500 vagunit, mida Pakterminal ei suutnud vastu võtta.
    Toomas Saksa sõnutsi on võitlus Eesti Raudtee soodsama tariifi eest tegelikult võitlus kasumile, sest transiidifirma suuremad kokkuhoiuvõimalused on lepingutes sadama või raudteega.
    Viimastel nädalatel on Parbo Juchnewitsch pidanud arutama uue tariifipoliitika põhimõtteid kõigi suuremate transiidifirmadega.
    «Igasugune ühtlustamine ja kindlad mängureeglid on parem kui seni valitsenud reegliteta mäng,» leidis Saks.
    «Radikaalsete muutustega peab olema ettevaatlik,» lisas Arnout Lugtmeijer. «See on delikaatne küsimus, sest võib hävitada eelneva olukorra analüüsi põhjal tehtud investeeringud, lisas ta.
    Aadu Luukas aga Eesti Raudtee juhtidega kohtumisele aega kulutama ei pea. Pak-terminal annab raudteel opereerimise Venemaa firmale Linkoil, mis käivitas kergelt hanguvate naftasaaduste masuutide kiirtranspordi ehk süstikrongi projekti. Linkoili omanikud on Pakterminal ja Kinex, mis on Surgutneftegazi ja Kiri?i naftatöötlemistehase esindaja Peterburis.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.