Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Milline firma siis praegu reklaamib?
Turunduseelarvet järsku kärpivas ettevõttes puudub pikaajaline strateegia.
Oletame, et Eesti majandus hakkab kosuma ülejärgmisel kevadel. Kuidas peaksid senikaua toimima marketingijuhid?
Lääne kogemuse põhjal võib vastata, et pikaajalist strateegiat ei tohi muuta. Lühiajaline ärikliima ning kolme-nelja-aastased konjunktuuritsüklid pole piisav põhjus, et muuta pikaajalist turunduskava, millest reklaam moodustab väga olulise osa.
Praegune madalseis oleks õige hetk tulevikku vaatamiseks: kuidas jaotada riske järgmise aastatuhande alguses.
Hoolimata majanduslangusest on meil turuni??e, mis on stabiilsed või hoopiski kasvavad.
See puudutab näiteks telekommunikatsiooniäri. Samuti läheb hästi ettevõtetel, kes impordivad kaupu Venemaalt (ning ekspordivad neid läände). Ei tahaks irooniline olla, aga kõik reisid, mis viivad sinna, kus on soe ja paistab päike, on välja müüdud.
Tellimused kahanevad, kuid need ei kao päriselt ära.
Statistika kolme USA viimase majandusliku madalseisu põhjal näitab (American Business Press), et tellimused kahanesid keskmiselt 21 protsenti võrreldes eelnenud õitsenguajale. See tähendab, et 79 protsenti tellimusi pole kuhugi kadunud. Kuid tellimuste (klientide) juurdekasvu kokkutõmbuval turul saab saavutada ainult konkurentide arvel.
Samuti on endiselt maksejõulised tellijad riigisektorist.
Majanduslangus on suurepärane turundusvõimalus.
Esiteks on nüüd võimalik suurendada oma turuosa. Kõik teie konkurendid kärbivad kulusid, lõigates ära suuri tükke reklaamist, turundusest ning tootearendusest.
Reklaamikära ja -müra jääb vaiksemaks. Kui teie ettevõte sellises keskkonnas vähemalt säilitab oma reklaamimise taseme, on teil märksa suurem võimalus välja paista, kusjuures mõjukamalt ja selgemini kui kunagi varem.
American Business Pressi uuringud näitavad, et need ettevõtted, kes ei kärpinud turunduskulusid, suurendasid oma müüki languse ajal ning tulid sellest etapist välja suurema turuosaga, kui sinna sisenedes.
Teiseks, nüüd on teil hingamisruumi, olemaks loov ja leidlik. Nüüd on aeg planeerida tulevikusuundi, leida uusi rakendusi ja arendada uusi äriideid.
Reklaamist on siin kõvasti kasu. See on nimelt kõige odavam viis turuarenduses, sellepärast et see aitab uutel, potentsiaalsetel klientidel teid üles leida. Võimalustest kinnihaaramiseks peate suurendama jõupingutusi kogu müügitöös. Probleem on muidugi, kuidas.
Te kärbite ju kulusid, kulutate ettevaatlikult. Üritate pigistada oma müügimehi, kuigi nende aeg on väga kallis ning kõikjale nad ei jõua.
Reklaam on kõige efektiivsem moodus jätta tugev mulje oma klientidele.
Mis laadi reklaam siis ikkagi toimib?
Vastus on lihtne -- hea reklaam. Reklaam, mis on aus, otsekohene ja lihtne. Täpselt samasugune reklaam nagu kasvuperioodil või stabiilsel ajal.
Kliendid ei lõpeta reklaami lugemist ka languse ajal.
- Nagu head ajad, ei kesta halvadki igavesti.
- Majanduslangusest hoolimata on meil stabiilseid või suisa kasvavaid turuni??e.
- Tellimused kahanevad, kuid need ei kao päriselt.
- Majanduslangus on suurepärane turundusvõimalus.
- Võimalustest kinnihaaramiseks peab suurendama jõupingutusi kogu müügitöös.
- Kõik olulised kliendid loevad reklaami.