Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Turundusmõtteviis
Omandades turundusinimese mõtteviisi, on võimalik turunduseelarvet vähendada koguni mitu korda.
Turunduse aluseks on empaatiavõime: oskus näha sihtrühmas inimesi, mõista nende soove ja motiive. Empaatiavõime ei sõltu haridusest, see on igaühel.
1. Kui teil on Kotleri raamat, visake see ära. Kui teil on PowerPoint, kustutage see. Unustage SWOT-analüüs: pole vaja kommertskoolis käia, et näha toote tugevaid ja nõrku külgi.
2. Mõelge ükshaaval läbi oma tutvusringkond, lastest vanavanatädideni. Püüdke vastata, millest ta huvitub, mis on talle elus tähtis, mida ta loeb, mida telekast vaatab, kelle arvamus on talle tähtis.
3. Leidke oma toote või teenuse isiksus. Kui ta on inimene või loom, siis milline. Kui ta on vanamammi turuleti taga, siis kirjeldage teda.
4. Kirjeldage inimesi, kellest koosneb teie sihtrühm. Pole olemas keskmist inimest. Küll aga on Mati, 40, vuntside ja vana Sierraga, töötab Põltsamaal töökojas meistrina, vabal ajal armastab sõpradega õlut juua jne. Mõelge, kuidas selline inimene meediat tarbib ja kuidas ta satub reklaami vaatevälja.
5. Kannustage mõttelendu, et leida ebatavalisi meediakanaleid. Piirake võimalikult vähe turusuhtluse loomingulist poolt. Pigem hoidke kokku meedia ja teostuse alal.