Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Reisikukrut võib kaaluda Internetis
Puhkuseks või ametisõiduks vajalike reisiteenuste hinnapakkumuste tellimiseks pole vaja töölaua tagant tõusta, sest 35st Internetis kodulehekülge omavast Eesti reisibüroost pakub seda võimalust vähemalt kaheksa.
Nagu ikka, tasub eelistada suuri ja tuntuid. Tavaliselt on nende turismiteemalised koduleheküljed piisavalt sisukad, et anda tulevasele kliendile teavet ja puhkuseideid, mida ta saab samal leheküljel oleva hinnapakkumuse tellimisega täide viima hakata sõltumatult ajast ja kohast.
Internetist hinnapakkumuse tellimine on mugav eelkõige inimesele, kes teab oma soove: lennu sihtpunkti, reisi ajavahemikku, hotelli tüüpi ja hinnaklassi. Tellimuse lähetamiseks täidetakse eelistusi lühidalt kirjeldav ankeet. Tavaliselt võtab reisifirma kliendiga detailide täpsustamiseks ühendust juba paari tunni möödudes, äärmisel juhul tööpäeva jooksul.
Hinnapakkumuste põhjal valitud variandiga tasub broneeringu tegemiseks minna reisibüroosse isiklikult kohale, ehkki tundub, et ankeedist või e-postist piisab. Firmade käitumiskultuur on erinev ja võib juhtuda, et e-posti või faksi vahendusel 3 kuud ette broneeritud lennupiletit välja ostma minnes teeb reisikonsultant suured silmad, sest seda laadi kirjalikku suhtlemist pole peetud ametlikuks. Vastavalt 4. augustil 1998 tarbijakaitse seaduse raames jõustunud teeninduslepingule jääb heauskne klient kaotajaks.
Üheselt mõistetavalt ja täpselt on vormistatud Estraveli tellimusleht, mille pealkiri juba viitab kliendi täielikule vabadusele: tellimus ei ole siduv, firma saadab vaid võimalikult soodsa hinnapakkumuse. Ka Matkapunkt Traveltopi tellimuslehel on kirjas, et see ei sea kliendile kohustusi. Vaid reisisoovi detailiseeritakse vähem. Teistega võrreldes ehk liialtki lakooniline on Vespali otsetellimisleht. Kui ülejäänud bürood jätavad hotellivaliku kirjeldamiseks ruumi, siis Vespal palub vaid määratleda soovitavat majutust hotelli tärnide arvu järgi. Paraku tõlgendatakse tärnide kogust eri riikides erinevalt ja selle järgi on keeruline valida isegi suurte kogemustega rännumehel. Baltic Travel pakub kaht bürooga mittesiduvat ankeeti: individuaalpaketi ning lennu- ja transpordipiletite tellimist. Ka Baltic Toursi kodulehelt saab tellida eraldi lennupiletid ning puhkusereisi.
Põnevalt on koostatud Tiit Reiside tellimisblankett, mille vahendusel saab nõuda tosina reisibüroo enda korraldatavate talviste reisipakettide kohta täpsemat teavet ning broneerida samadele reisidele ka kohti -- klõpsa vaid õigesse lahtrisse ja saada tellimus.
Teistest erinevad on Reispassi reisibüroo ja Reisikontori leheküljed. Mitme reisibürooga koostööd tegeva Reispassi teenuse kasutamiseks tuleb sõlmida leping, mis garanteerib kliendile teenuse korrektsuse ning reisibüroole selle, et tellimus on tegelik.
Reisikontori lehel on kaks otsingumootorit: individuaalreisi ja pakettide leidmiseks. Ankeedid sisaldavad igati asjalikku infot, kuid tulemused jäävad suhteliselt kesiseks. Pakettidest õnnestub leida vaid Wris Toursi omi, neli päeva tagasi saadetud individuaaltellimusele pole aga vastust tänaseni.