Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nõue esita õigel ajal
Kui vedaja hilines lepingu järgi (selleks on samuti veotellimus) kauba kohaletoimetamisega, siis on kliendil õigus esitada pretensioone 21 päeva jooksul pärast mahalaadimist. Hüvitise saamiseks peab klient suutma tõestada hilinemisest tekkinud kahju.
Avastades koorma vastuvõtmisel, et kaupa on kahjustatud, peab klient tegema CMR-saatelehele märke «kaup on kätte saadud kahjustustega». Seda arvestab hilisemate vaidluste korral ka kohus.
Kui kaubale transpordi käigus tekkinud kahjustusi kohe ei märka, siis on aega pretensioone esitada seitse päeva pärast kauba kättesaamist. Selle aja jooksul tuleb kohale kutsuda kõigi poolte esindajad ja teha akt kauba kahjustamise kohta. Kui vedaja esindaja ei tule kohale, siis peaks kutsuma kahjukäsitluseksperdi (ekspertiisibürood, kindlustusfirmad).
Kui veoahelas osales mitu vedajat, siis võib kauba omanik pretensioone esitada esimesele ning viimasele vedajale.
Esimesel ja viimasel vedajal on regressi õigus otsesele süüdlasele.