Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riigikontroll laidab teeprojekti

    Riigikontrolli peakontrolör Rein Randma võrdleb Tallinna--Tartu kiirtee ehitajate eufooriat samasuguse vaimustusega, mis omal ajal valdas Via Baltica tee ehitajaid.
    Teede liiklussageduse uuringu järgi on kõige tihedam autodevoor pealinnalähedastel teedel ja Tallinnas, mitte Tartu suunal. Tallinna--Tartu maantee esimesel kolmandikul on viimaste aastate statistika järgi liiklusõnnetustes surma saanud aastas 16 inimest ja vigastada 54 inimest. «Võrrelge neid numbreid Tallinna ja selle lähiümbruse teedega,» soovitab Randma.
    Põhjamaades, mida Eesti saab sarnase asustuse poolest eeskujuks võtta, ei ole selliseid esimese klassi maanteid läbi riigi. «Stockholmist välja sõites on esialgu sadakond kilomeetrit väga ilus kiirtee. Siis ühel momendil taandub see selliseks maanteeks, nagu on meie Tallinna--Tartu maantee tavaliselt. Ta on märgistatud paremini, aga tee ise pole laiem ega sirgem,» võrdleb Randma.
    Maanteeameti tehnokeskuse koostatud ehitustööde maksumuse arvestused näitavad, et ühe kilomeetri maantee ehitustööde hinnaks kujuneb 30 miljonit krooni, millest järgneb, et kogu teelõigu maksumus võib ulatuda 5 miljardi kroonini. «Seega on Eesti oludes tegemist ülisuure investeeringuga,» lausub Randma.
    Projekti järgi on kummagi sõidusuuna ääres ette nähtud 2,5meetrine lisarada. Sõidusuundade vahele tahetakse ehitada 11,5 meetri laiune haljasriba. «Mitte kusagil ei tehta nii laiu haljasribasid,» räägib Randma. Tema sõnul on raiskamine ka 2,5 meetri laiune lisarada kogu maantee ulatuses, sest see tähendab ühe kilomeetri kohta 2,5 miljonit krooni ehituskulu.
    Randma sõnul on võimalik, et Euroopa Liit ei eralda sellise maantee projektile abiraha, sest seal küsitakse kõigepealt argumenteeritud põhjendusi, miks sellist kulutust on tarvis.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.