Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Täisteenindusliising võimaldab kontrollida ja säästa kulutusi

    Täisteenindusliisingu mõte on vabastada firmad ja inimesed, kellel autodega tegelemine ei ole põhitegevus, autodega seonduvatest probleemidest ja muredest.
    Täisteenindusliising on üles ehitatud kasutusrendi põhimõttel, sellest ka tingimused vastavalt Eesti maksuseadustele.
    Kui firma ei ole spetsialiseerunud autondusele ja eesmärk ei ole olla pidevalt kursis muutuste ja arenguga autoturul, on auto kasutamisega seonduvad kulud ettearvamatud ning riskantsed.
    Autot soetades saab paratamatult kaasa ka kõik auto kasutamisega seonduvad probleemid, nagu finantseerimine, mitmesugused maksud, amortisatsioon, kindlustused ja kindlustusjuhtumite ning õnnetuste käsitlemine (politsei, remont).
    Neile lisanduvad remondi kvaliteet, asendusauto puudumine avarii või auto varguse korral, regulaarsete tehnohoolduste korraldamine, talvekummid, auto müük ja selleks ettevalmistus.
    Paljud sellised probleemid kaasnevad ka auto soetamisel kasutusrendi või kapitalirendi põhimõttel. Seega peab firma tööl hoidma inimest, kes kõigi nende probleemidega tegeleks.
    Kui aga jätta need küsimused tähelepanuta, tuleb inimestel, kes on tööle võetud muudel eesmärkidel, raisata oma aega probleemide lahendamise peale, milles nad ei pruugi olla professionaalid.
    Ka nende tööeag on väärtuslik ja on võimalik, et nad ei ole valmis autodega seotud probleeme piisavalt heal tasemel lahendama. Võib esineda ettenägematuid olukordi ja kahjusid, mida oleks saanud ära hoida.
    Täisteenindusliising võib tunduda kallis võrreldes tavalise liisinguga, mida pakuvad pankade tütarfirmad, kuid see-eest sisaldab ta rea välistamatuid lisateenuseid.
    Kõik liisingufirmad nõuavad superkaskokindlustust, mis kataks kõik riskid, samuti on auto kasutamiseks alati vajalik kohustuslik kindlustus, auto aastamaks, hooldused jms.
    Täisteenindusliisingu korral on need kulutused jaotatud võrdselt kogu rendiperioodile. Ka on rendimaksed fikseeritud kogu perioodiks, kaitstes sõiduki kasutajat turu muutuvate tingimuste vastu.
    Kui lisada kõik kaasnevad kulutused, selgub, et täisteenindusliisingu rendimakse on samaväärne tegelike kulutustega, mida kannab iga autoomanik.
    Samas hoolitseb liisingufirma kõigi murede eest, mis seonduvad auto kasutamisega: suhted kindlustusfirmadega, kahjukäsitlusfirmadega, hooldused, kummide vahetus jne.
    Täisteenindusliisingu puhul on kindlustusvõtjaks teenust pakkuv firma, kes võtab enda kanda ka kõik ülesanded ning kohustused, mis seonduvad kindlustusega.
    Kui osta kindlustused ise, siis võtate endale kogu riski kompensatsioonide jms saamise osas. Samas tuleb kanda kohustused, mis kaasnevad kahjukäsitlusega juhul, kui autoga on juhtunud avarii, mis on üsna aega ning energiat nõudev protseduur.
    Liisingut kasutades ei pea tulevikus muretsema, kui tekib vajadus kasutatud autot müüa.
    Lepingu lõppedes tagastatakse auto liisingufirmale. Seega ei pea liisingu kasutaja tegelema kasutatud auto(de) realiseerimisega kohalikul turul ning sellega kaasnevate probleemidega. Kui aga soovite autot pärast liisinguperioodi endale osta, on ka see võimalik.
    Autor: Priit Parktal
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.