Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kompensatsioon tax-free müügi lõpetajatele

    Euroopa komisjon on saatnud ELi liikmesriikidele dokumendi, kus kirjeldatakse maksuvaba müügi lõpetamisest tulenevate majanduslike kahjude korvamise võimalusi. Selle järgi saaks piirkonnad, millele maksuvaba müügi lõpetamine negatiivset mõju avaldab, taotleda toetust ELi struktuurifondidest. Sealt saab taotleda ka raha selle sammu sotsiaalsete ja majanduslike tagajärgede uurimiseks.
    Komisjon peab võimalikuks piirkondadele raha taotlemist ka arengufondidest, juhul kui antud piirkonna majanduslik areng sõltub oluliselt maksuvabast kaubandusest. Kuid sellisel juhul tuleb riikidel ja maakondadel kanda endal 50--75 protsenti kogutoetuse määrast.
    Transpordisektoris lubavad Euroopa Liidu reeglid maksta valitsustel riiklikku toetust niisuguse liikluse säilitamiseks, mis ilma tax-free müügita muutuks majanduslikult ebatasuvaks. Riigil on samuti õigus kohustada operaatorfirmasid jätkama tegevust niisugustel liinidel, millel on ühiskondlik tähtsus, ja maksta neile toetust. See puudutab nii laeva- kui ka lennufirmasid.
    Kuid EK ühtlasi rõhutab, et seejuures ei tohi rikkuda siseturu konkurentsireegleid, mis tähendab, et riikliku toetuse maksmise taotlused kuuluvad heakskiitmisele Euroopa komisjonis.
    Enamikku suure maksuvaba müügiga riike eurokomisjoni toetusemaksmise otsus ei rahulda ja nad teevad aktiivset kuluaaritööd, et tax-free müügi lõpetamise tähtaega edasi lükata. Nende riikide seas on Iirimaa, Rootsi, Soome, Saksamaa, Prantsusmaa.
    Saksamaa uus kantsler Gerhard Schröder lubas eelmisel nädalal Hamburgis toiduainetöötajate kongressil, et ta asub võitlema maksuvaba müügi jätkamise eest. Osa analüütikuid usub, et Schröder ja Prantsuse peaminister Lionel Jospin soovitavad ELi detsembritippkohtumisel Austrias jätkata maksuvaba kaubandust veel kolm aastat. Suurbritannia valitsus on teatanud, et ta ei ole rahul EK soovitatava maksusüsteemiga, mis pärast maksuvaba müügi lõpetamist kavatsetakse kehtestada.
    Autor: DI
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Aktsia, mis tegi 2400 dollarist miljoni
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.