Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Majanduskriis ahistab Vene lennufirmasid

    Kasumite järsk vähenemine on sundinud Aerofloti rahvusvahelisi liine 25% võrra kärpima. Lennufirma 124 lennukist seisab angaaris 79, põhiliselt on need Vene päritolu ja neile ei jätku varuosi. Aeroflot algatas lennukipargi väljavahetamise USA Boeingute vastu, kuid majanduskriis sunnib plaane korrigeerima.
    Aeroflotis loodud kriisikomitee on otsustanud nädalast lendude arvu kärpida 700-lt 525-le. Põhiliselt suletakse ebarentaablid välisliinid ja pannakse põhirõhk odavatele USA-liinidele, kus edasi-tagasipilet maksab 260 dollarit.
    Siseliinidel on Aeroflot jätnud piletihinnad rublades muutumatuks, mis tähendab, et dollarites mõõdetuna on firma piletitulud pärast 17. augustit 60% võrra vähenenud, ütles Aerofloti aseturundusdirektor Leonid Itskov.
    Aeroflot tegi eelmisel aastal lende 72 riigi 138 linna ja kokku oli tal 3,9 miljonit reisijat. Reisijate arvu vähenemine 30% on lennufirmale eriti ränk löök, kui arvestada, et tänavu kavatseti reisijate arvu suurendada 23% võrra.
    Aerofloti aktsiatest 51% kuulub riigile ja ülejäänud eraisikutele. Ehkki aktsionäride nimed on saladuses, arvatakse, et nende seas on suurärimees Boriss Berezovski, kes on ka konkureeriva eralennufirma TransAero suuraktsionär.
    Kui Aeroflot börsile läks, maksis selle aktsia 10 dollarit, börsi kõrgajal tõusis see 200 dollari maile ja nüüd maksab umbes 15 dollarit.
    Venemaa suurim eralennufirma TransAero, mille aktsiatest 55% kuulub Boriss Berezovski firmale Logo VAZ, on otsustanud kärpida lende 30% ja edaspidi vajaduse korral veel 25%. Kuid erinevalt Aeroflotist tahab TransAero vähendada lende just siseliinidel ja teenida välisvaluutat, sealjuures uute liinide avamisega Hannoveri ja Gatwickisse. Praegu on TransAero päevane kahjum umbes 200 000 dollarit.
    Firma Oil and Lubrivants Trading House on kaevanud TransAero 9,9 miljoni rublase võla pärast kohtusse. Kohus andis talle õiguse konfiskeerida TransAero 9834 tonni suuruse kütusetagavara, mistõttu firma on ära jätnud mitu Londoni lendu.
    Viimase kuu jooksul on lennufirma tagastanud neli liisitud lennukit. See on tekitanud kuulujutte, et ta ei suuda ka ülejäänud liisingulepinguid täita.
    Autor: DN
  • Hetkel kuum
Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.