Toitu ja lilli laua tagant lahkumata

Sten A. Hankewitz 24. november 1998, 00:00

Eeldatavasti tuntuim online - kaubamaja Eestis on Interneti Kaubamaja. Ilmselt on see ka ainuke, kust tõepoolest saab osta kõike eluks vajalikku. Kaup tuuakse tellijale tasuta ning toodete hinnatase on tavaliste kaubamajadega võrreldes samuti täiesti normaalne.

Näiteks saab pudeli Saku Originaali vähem kui 10 krooni eest, Kalevi 50grammine Nurri ?okolaad maksab 3.60. Kaubavalik on rikkalik, saadaval on nii tööstus- kui toidukaubad.

Internetikaubamajadest võib osta peaaegu kõike, mitmed kaubamajad pakuvad ainult kitsama valdkonna tooteid. Näiteks raamatukaubamaja-nimeline institutsioon pakub avalehel ligi 600 raamatut, samuti hulka videokassette, nii eesti- kui välismaiseid.

Raamatutel ning videokassettidel on tavapärased poehinnad. Kaup lubatakse kohale toimetada 14 päeva jooksul, postikulu lisandub 35 krooni. Võib kasutada ka personaalset kättetoimetamist, see on aga kallim, maksab 50 krooni.

Interaktiivne lillepood Ingrid pakub virtuaalsel teel lilleseadeid. Need maksavad küllaltki palju, päris ilusaid kimpe, nagu piltidelt näha, saab üle 200 krooni eest.

Tallinna piires on lillekimpude kohaletoomine hinna sees. Puudub vaid info, kui kiiresti lilled tellija kätte jõuavad.

Virtuaalkaubamajade lahendusi pakkuva ettevõtte In_dex peatoimetaja Toomas Taltsi sõnul on Eestis registreeritud 30--35 internetikaubamaja.

Talts möönab, et praegu ei ole Eestis tegutsevates online- kaubamajades täielikku komplekteeritust.

«Näiteks muusikakaubamajas on popmuusika all võib-olla kolm plaati, aga d?ässmuusika all valitseb tühjus,» nendib Talts. Ta toob näiteks A-Online'i nimelise muusikakaubamaja, mille esilehekülg jätab mulje, et pakutakse peaaegu kõike, mida hing võib muusikamaailmast üldse ihaldada.

Peale tühjuse d?ässmuusika lingi all ei ole internetikaubamajas A-Online ühtegi plaati näiteks maailmakuulsalt Depeche Mode'ilt ning tantsumuusika lingi alt leiab ainult 15 laserplaati.

Plaadid maksavad 199--239 krooni, seega nagu muusikapoodides ikka.

Talts ennustab hoolimata praegustest ajutistest probleemidest internetikaubamajadele helget tulevikku.

«Virtuaalkaubamajal on palju eeliseid tavakaubamaja ees -- näiteks ei teki kunagi ruumipuudust, saab kõike afi?eerida,» ütleb Talts.

Samuti kaotab internetikaubandus ära maaletoojad, sest kõike saab osta otse tootjalt.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 08:57
Otsi:

Ava täpsem otsing