Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vahendusfirma kaudu voolab Eesti Raudteest raha välja

    Varuosade ostmiseks vahendusfirma kasutamine algas veidi üle kuu tagasi, kui Eesti Raudtee veeremiteenistus pöördus Narvas asuva varuosade tarnija ASi EVMET-Mehaanik poole palvega esitada arved varuosade eest erafirmale ERC-Service. Arvete esitamist vahendusfirmale, mitte otse Eesti Raudteele põhjendas sellesisulises pöördumises veeremiteenistuse haldusosakonna juhataja Erkki Laving finantsolukorra muutusega. Seejärel on EVMET-Mehaanik esitanud Eesti Raudteele vajalike varuosade arved vahendus-
    firmale. Vahendusfirma lisab sama kaupa Eesti Raudteele edasi müües hinnale viiendiku. Varuosade tellimuste mahtu arvestades on Eesti Raudtee vahendajale ERC-Service juba mitusada tuhat krooni maksnud.
    Eesti Raudteel on lepinguid kümnete vahendus-
    firmadega, selgitas Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsch. «Aasta algul oli konkurss ja ERC tegi parima pakkumuse,» põhjendas ta erafirma valikut.
    Juchnewitschi sõnul ei vasta tõele, et Eesti Raudtee maksab vahendajale viiendiku võrra enam kui otse Narva tarnijalt ostes. «Ma ütlen, et see on puhas laim,» kommenteeris Juchnewitsch.
    Kuuldes, et Äripäeval on usaldusväärne informatsioon hinna lisamise kohta firmas ERC-Service, kinnitas Juchnewitsch, et seda tõestavad dokumendid on võltsitud. «Las keegi teeb nende paberite põhjal analüüsi, see on uurimisorganite rida,» lausus Juchnewitsch.
    Reedese päeva jooksul muutis meelt ka Narva firmale pöördumise saatnud Eesti Raudtee veeremiteenistuse haldusosakonna juhataja Erkki Laving. Hommikul Äripäevaga kohtuma nõustunud ja kommenteerida lubanud ametnik oli pärastlõunal kokkulepitud kellaajal vastupidisel seisukohal. «Ma ei saa midagi kommenteerida,» ütles Laving.
    Eesti Raudtee ja firma ERC-Service on peale varuosade hankimise seotud ka omanikeringi kaudu. Eelmisel nädalal selgus, et Eesti Raudtee oli rentinud firmale Tartu ja Valga puiduterminaali, mille vastu protestis suuremaid metsatöötlejaid ühendav metsatööstuse liit. Puiduterminaali rentimise võistupakkumist ettevalmis-
    tanud Eesti Raudtee projektijuht Meelis Järva oli ühtlasi võitnud firma ERC-Service nõukogu liige. Firmat juhib Meelis Järva isa Ants Järva. Teine ERC-Service nõukogu liige on endanimelise advokaadibüroo omanik vandeadvokaat Jaak Oja, kes on esindanud Eesti Raudteed mitmes vaidlusküsimuses. ERC-Service oli ka firma, kes rentis välja suure nõudlusega Tallinna Balti jaama taksopeatuse.
    Eesti Raudtee on samal ajal valitsusele ja erafirmadele tõestamas oma suurt rahavajadust investeeringuteks, milleta ei suuda ettevõte edasi töötada. Nii on Eesti Raudtee teatanud naftasaaduste vedajaile plaanist tõsta tuleval aastal veotariife poole võrra. Teede- ja sideminister Raivo Vare taotles eelmisel kuul valitsuselt 350 miljonit krooni Eesti Raudtee tuleva aasta investeeringuplaani täitmiseks. Seejärel otsustas valitsus Euroopa investeerimispangalt 200 miljoni krooni laenamise kasuks. See laen tuleb Eesti Raudteel tagasi maksta suurema teenitud tulu või väiksema kulu arvel.
    Eesti Raudtee suure investeeringuvajaduse tõttu on Raivo Vare põhjendusel vaja teha kaubaveo erastamisotsus veel enne aastavahetust.
    Möödunud nädala lõpul teatas oma huvist Ameerika Ühendriikide raudteefirma English Welsh & Scottish Railways (EW&S), teatas uudisteagentuur BNS viitega ajakirjale Journal of Commerce. Wisconsin Central Ltd-le kuuluv EW&S peakorteriga Londonis kontrollib suuremat osa kaubavedudest Suurbritannia erastatud raudteesüsteemis, edastas BNS. Eesti Raudtee kaubavedude erastamise vastu tunneb huvi ka teine Ühendriikide firma Omnitrax.
    Eesti Raudtee eelmise aasta puhaskasum oli 1 miljardi kroonise käibe juures 12 miljonit krooni. 1996. aastal teenis Eesti Raudtee kolmveerand miljardi kroonise käibega puhaskasumit 1,4 miljonit krooni. Selle aasta loodab Eesti Raudtee lõpetada kasumiga, mis ulatub kuni 12 miljoni kroonini.
    Autor: Koit Luus
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.