Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tõkkepuu avamiseks on erinevaid hinna- ja mugavusvõimalusi

    Tõkkepuude avamisüsteemi käivitamiseks on võimalik tõkkepuid varustada mitmesuguste juhtimisvahenditega.
    Kõige lihtsam on juhtida tõkkepuu avanemist valvuriruumist nupu abil. Peale tõkkepuude mehhanismide soetamise ei ole vaja teha lisainves-
    teeringuid avamissüsteemi.
    See võimalus on suhteliselt odav ja ka mugav. Juhil ei ole vaja tõkkepuu avamiseks väljuda autost või avada auto akent. Raadio teel juhitav tõkkepuu süsteem ei vaja palju kaableid, mistõttu on paigalduskulud väiksed. Süsteemi miinus on, et kasutajad jäävad anonüümseks. Paraku on kohti, kus on vaja teada, kes tuli ja kes läks.
    Raadio teel juhitava avamissüsteemi hind sõltub pultide arvust (üks maksab 500 krooni). Raadiopulti ei pruugi aga kõigile anda. Neile, kes sõidavad tõkkepuuga piiratud territooriumile harva (nagu näiteks prügivedajad), võib anda lukklüliti, mis on raadiopuldist paarsada krooni odavam.
    Kui tõkkepuud kasutab suur hulk inimesi, läheb raadio teel juhitav tõkkepuu kalliks, sest pultide suur arv tõstab kogu süsteemi hinda. Suure hulga kasutajate puhul on ökonoomsem avada tõkkepuud magnetkaartidega.
    Magnetkaardi lugeja süsteem on kallim kui raadiosignaali vastuvõtja, kuid kaart maksab alates 30 kroonist. Kaartide arvu tõstmine ei tee süsteemi oluliselt kallimaks.
    Kaardisüsteemiga on ka kasutajad identifitseeritud. Kaardi miinuseks on see, et kontrolleri postile on raske asukohta valida. Juht peab tõkkepuu avamiseks autost välja tulema või vastassuunavööndisse sõitma, sest ta asub autos vasakul (tee telgjoone pool) ja kaardilugeja on tavaliselt tee servas.
    Kasutada võib küll distantskaardisüsteemi, kuid see on kõige kallim tõkkepuu avamise süsteem.
    Kaardiga avatav tõkkepuu süsteem pole kaitstud vandalismi vastu, sest kaardilugejasse on võimalik toppida võõrkehi.
    Kui ei ole vaja nõuda tasu parklas oldud aja eest, pole mõtet takistada parklast väljasõitu. Sellisel juhul võib parklasse pääsemise teha võimalikuks magnetkaardiga, väljumisel panna tõkkepuu aga avanema induktiiv-
    silmuse abil, mis reageerib metallile. Sellisel juhul ei pea juht parklast väljumisel alla keerama autoklaasi.
    Induktiivsilmuse paigaldamisel nõuab häälestus oskusliku tööd. Silmust on võimalik panna reageerima erinevatel sagedustel, erinevatele metallikogustele (jalgrattale ei avane, autole avaneb jne). Oluline on, et läheduses poleks metallmasse, mis hakkavad induktiivsilmuse tööle mõju avaldama. Silmus ise on kolm keerdu traati ja ei maksa suurt midagi. Maksab elektronplokk, mis on natuke kallim kui magnetkaardi lugeja. Kuigi silmus on mugav, on teda seni vähe kasutatud.
    Firma oma töötaja võib parklasse sisenemiseks valida koodi, mille abil tõkkepuu avaneb. Külaliste jaoks on kellanupp ning kodukeskjaamaga ühendatud sidesüsteemi abil saab rääkida sekretäriga, kes saab tõkkepuu avada.
    Sidesüsteemid on väga erinevas hinnaklassis. Näiteks Iisraeli toodang on Rootsi toodangust ligi kolm korda odavam.
     
    Autor: Toomas Uutma
  • Hetkel kuum
Andrus Kaarelson: erakonnad, ühinege tööandjate majandusleppega!
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Värske tuul Tallinna börsil: Liven läheb raha küsima võlakirjadega
Kinnisvaraarendaja Liven valmistab ette Eesti esimeseks rohevõlakirjade avalikuks pakkumiseks, mille tingimused avaldatakse lähiajal. Võlakirjad jõuavad ka börsi nimekirja.
Kinnisvaraarendaja Liven valmistab ette Eesti esimeseks rohevõlakirjade avalikuks pakkumiseks, mille tingimused avaldatakse lähiajal. Võlakirjad jõuavad ka börsi nimekirja.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Advokaadibüroo Lextal muudab nime
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Taavi Kotka: IT-ettevõtted on muutunud ahneks
Avalikus sektoris jäävad infosüsteemid hoole ja arenduseta paljuski seetõttu, et teenusepakkujad on paisanud oma hinnad lakke, rääkis IT-ettevõtja ja endine majandusministeeriumi asekantsler Taavi Kotka.
Avalikus sektoris jäävad infosüsteemid hoole ja arenduseta paljuski seetõttu, et teenusepakkujad on paisanud oma hinnad lakke, rääkis IT-ettevõtja ja endine majandusministeeriumi asekantsler Taavi Kotka.